YTÜ DSpace Kurumsal Arşivi

Türk eğitim sisteminde teknoloji kullanımı

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Oğuz, Serkan
dc.date.accessioned 2022-03-01T09:52:53Z
dc.date.available 2022-03-01T09:52:53Z
dc.date.issued 2021
dc.identifier.uri http://dspace.yildiz.edu.tr/xmlui/handle/1/12500
dc.description Tez (Yüksek Lisans) - Yıldız Teknik Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2021 en_US
dc.description.abstract Bu araştırma, teknolojinin eğitime entegrasyonu sürecinde Milli Eğitim Bakanlığı’nın eğitim teknolojileri alanında aldığı kararları ve uygulamalarını incelemek, bu bağlamda Milli Eğitim sisteminde eğitim teknolojilerinin tarihsel süreçteki gelişimini analiz etmek amacıyla yapılmıştır. Bu amaçla araştırmada nitel araştırma yöntemlerinden doküman inceleme kullanılmıştır. Milli Eğitim Bakanlığı’nın eğitim teknolojilerine ait belge ve veriler, Yenilik ve Eğitim Teknolojileri Genel Müdürlüğü’nün veri tabanında yayımlanmış projeler, Talim Terbiye Kurulu Başkanlığı veri tabanında yayımlanmış Milli Eğitim Şura toplantılarında alınan kararlar ve eğitim teknolojileri alanındaki çalışmalar tetkik edilmiştir. Türk eğitim tarihi içerisinde klasik eğitim teknolojisi olarak kitap uzun bir dönem yerini korurken Tanzimat dönemi ile modern eğitim teknolojileri kullanılmaya başlanmıştır. Tarihsel süreç içerisinde gelişen eğitim teknolojileri Türk eğitim sisteminde de yerini alırken bunların yerli üretim faaliyetlerine geçilmiştir. Milli Eğitim Şuralarında alınan kararlarda, eğitimin tüm bileşenlerinde bir dönüşüm sürecinin olduğu ve teknolojinin eğitimde kullanılmasının gerekliliği belirtilmektedir. Tarihsel süreç içerisinde gelişen eğitim teknolojilerinin şura kararlarına da yansıdığı ve bu alanda profesyonelleşmeye yönelik adımlar atıldığı tespit edilmiştir. Türkiye’de eğitim teknolojilerinde kullanılan araç-gereçleri incelediğimizde; görsel araçlar, görsel materyaller, sunum materyalleri, işitsel araçlar, görsel ve işitsel araçlar, teknoloji destekli araçlar, FATİH projesinde kullanılan araçlar olarak tespit yapılmıştır. Türk eğitim sisteminde teknolojinin aktif kullanımını sağlamak amacıyla gerçekleştirilen projelerin temelde öğrencilerin öğrenimlerine destek olmayı hedeflediği belirlenmiştir. Projeler vasıtasıyla eğitim öğretim ortamları teknolojik araç gereçlerle donatılırken aynı zamanda eğitim paydaşlarına yeni teknolojilerle ilgili eğitimler tertip edilmiştir. Milli Eğitimin eğitim teknolojileri alanındaki projelerinin, dünyadaki gelişmelere paralel olarak ilerlediği ancak proje kapsamlarının sınırlı olduğu, Türkiye’deki tüm okullara yansımadığı tespit edilmiştir. en_US
dc.language.iso tr en_US
dc.subject Milli eğitim en_US
dc.subject Eğitim teknolojisi en_US
dc.subject Eğitimde teknoloji kullanımının gelişimi en_US
dc.subject Milli Eğitim Şuraları en_US
dc.title Türk eğitim sisteminde teknoloji kullanımı en_US
dc.type Thesis en_US


Bu öğenin dosyaları

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster