YTÜ DSpace Kurumsal Arşivi

Uygur Türkü öğrencilerin Türkçe metinleri okumaya yönelik tutumları ve okuduğunu anlama becerileri üzerine bir araştırma

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Sailibiya, Yimingjiang
dc.date.accessioned 2022-03-02T06:56:03Z
dc.date.available 2022-03-02T06:56:03Z
dc.date.issued 2020
dc.identifier.uri http://dspace.yildiz.edu.tr/xmlui/handle/1/12511
dc.description Tez (Yüksek Lisans) - Yıldız Teknik Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2020 en_US
dc.description.abstract Bu çalışmada, Türkiye‘de yaşayan Uygur Türkü öğrencilerinin, Türkçe Metinleri Okumaya Yönelik Tutumları ile okuduğunu anlama becerileri arasındaki ilişki araştırılmıştır. Araştırma, betimsel tarama modelinde gerçekleştirilmiştir. Araştırma kapsamında birden fazla değişken olması ve bu değişkenler arasındaki ilişkinin incelenmesi araştırmanın ilişkisel tarama modelinde yapılmasını gerektirmiştir. Araştırmanın evreni Türkiye‘deki TÖMER‘lerde B2 ve C1 seviyesinde eğitim gören Uygur Türkü öğrencilerden oluşmaktadır. Araştırma 76 erkek, 28 kız olmak üzere toplam 104 kişinin katılımıyla yapılmıştır. Araştırmada bulgular ―Kişisel Bilgi Formu‖, ―Tutum Ölçeği‖ ve bunun yanında ―Okuduğunu Anlama Testi‖ kullanılarak toplanmıştır. Araştırma sonucunda elde edilen bulgular araştırma konusu doğrultusunda SPSS20 paket programı ile analiz edilmiştir. Demografik bilgiler doğrultusunda elde edilen sonuçlara Mann – Whitney U Testi ve Kruskal – Wallis H Testi analizleri yapılmıştır. Araştırmada kullanılan ölçme araçlarından elde edilen verilerin regresyon analizleri, korelasyon değerleri, betimsel istatistik değerleri yapılmıştır. Araştırma sonucuna göre, öğrencilerin okuma tutumları cinsiyetlerine göre anlamlı farklılık göstermiştir. Erkek öğrencilerin Türkçe metinlerin önemini fark etme düzeylerinin kız öğrencilere göre daha fazla olduğu görülmüştür. Türkçe metinleri okumaya yönelik tutumları yüksek olanların okuduğunu anlama düzeyleri daha fazla çıkmıştır. TMOYT ile okuduğunu anlama düzeyleri arasında olumlu zayıf düzeyde bir ilişki olduğu belirlenmiştir. en_US
dc.language.iso tr en_US
dc.subject Yabancılara Türkçe öğretimi en_US
dc.subject Okuma eğitimi en_US
dc.subject Tutumun eğitimi en_US
dc.subject Okuma becerisinin kazandırılmasında kullanılan yöntemler en_US
dc.title Uygur Türkü öğrencilerin Türkçe metinleri okumaya yönelik tutumları ve okuduğunu anlama becerileri üzerine bir araştırma en_US
dc.type Thesis en_US


Bu öğenin dosyaları

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster