YTÜ DSpace Kurumsal Arşivi

Özgün içerikli etkinliklerin üstün yetenekli ve zekâlı öğrencilerin eleştirel okuma becerisine etkisi

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Kılıç, Merve
dc.date.accessioned 2022-03-02T07:44:17Z
dc.date.available 2022-03-02T07:44:17Z
dc.date.issued 2019
dc.identifier.uri http://dspace.yildiz.edu.tr/xmlui/handle/1/12517
dc.description Tez (Yüksek Lisans) - Yıldız Teknik Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019 en_US
dc.description.abstract Türkçe eğitimi “anlama becerileri ve anlatma becerileri” olmak üzere iki boyutta ele alınmaktadır. “Anlatma becerileri” konuşma ve yazma; “anlama becerileri” dinleme ve okuma olarak adlandırılmaktadır. Alıcı ve üretici beceriler olarak da adlandırılan bu becerilerin en temel ayrımı kişinin öğrenme sırasındaki konumudur. Birey, aktarıcı konumunda olduğu eğitim ve öğrenme ortamında konuşma ve yazmayı kullanırken, alıcı olduğu ortamda dinleme ve okuma becerilerini kullanmaktadır. Bu, iletişimin doğal döngüsünün sonucudur. Okuma diğer beceriler içerisinde öğrenmenin en önemli aracı olarak bilinmektedir. Eğitim hayatının temel unsuru olan okuma becerisi; yazılı metindeki harfleri, akabinde gelen sözcükleri ve diğer mefhumları tanıması ve anlamlandırmasıdır. Okuma sırasında en temel fizyolojik gereksinimlerden olan görme ve seslendirme kullanılmakla beraber, bilişsel düzeyler de aktif olarak kullanılmaktadır. Okumanın alt başlıklarından olan eleştirel okuma; okunan herhangi bir materyal üzerine fikrî muhasebe etme, değerlendirme ve kendi çıkarımlarını kullanmayı alışkanlık edinme olarak tanımlanmaktadır. Bu çalışmanın amacı “Wisc-R, Stanford- Binet” testleri sonucunda üstün yetenek ve zekâları belgelenmiş ortaokul7. Sınıf öğrencilerinin eleştirel okuma becerilerini saptamak için geliştirilen özgün içerikli etkinliklerin öğrencilerin eleştirel okuma becerisi üzerindeki etkisini ortaya koymaktır. Araştırmada kontrol gruplu deneysel desen kullanılmıştır. Deneysel süreç öncesinde ön- test uygulanmış 6 haftalık eğitim öğretim sürecinin sonunda son test uygulanmıştır. SPSS verileri neticesinde geliştirilen özgün içerikli etkinliklerin üstün yetenekli ve zekâlı öğrencilerin eleştirel okuma becerisi üzerinde çalışma grubunun lehine bulgulara ulaşılmıştır. en_US
dc.language.iso tr en_US
dc.subject Üstün yetenekli ve zekâlı öğrenciler en_US
dc.subject Okuma becerisi en_US
dc.subject Eleştirel okuma en_US
dc.subject Okuma strateji, yöntem ve teknikleri en_US
dc.title Özgün içerikli etkinliklerin üstün yetenekli ve zekâlı öğrencilerin eleştirel okuma becerisine etkisi en_US
dc.type Thesis en_US


Bu öğenin dosyaları

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster