YTÜ DSpace Kurumsal Arşivi

Sosyal bilgiler öğretmenlerinin Türkiye Cumhuriyeti'nin güncel enerji politikalarına ilişkin yaklaşımları

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Aydos, Mert Can
dc.date.accessioned 2022-03-02T08:53:52Z
dc.date.available 2022-03-02T08:53:52Z
dc.date.issued 2020
dc.identifier.uri http://dspace.yildiz.edu.tr/xmlui/handle/1/12524
dc.description Tez (Yüksek Lisans) - Yıldız Teknik Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2020 en_US
dc.description.abstract Bu çalışmanın amacı Sosyal Bilgiler öğretmenlerinin Türkiye'deki güncel enerji politikalarına ilişkin yaklaşımlarını belirlemektir. Böylece öğretmenlerin konu hakkındaki görüş ayrılıklarının dersin işlenişine olan muhtemel etkileri ortaya konulacaktır. Amaca yönelik olarak nitel araştırma yaklaşımlarından olgubilim deseni kullanılmıştır. Temel veri toplama aracı olarak araştırmacılar tarafından geliştirilmiş yarı yapılandırılmış görüşme formu, verilerin çözümlenmesinde ise içerik analizi tekniği kullanılmıştır. Çalışma grubunu 2018-2019 Eğitim-öğretim yılında İstanbul ilinin Esenler ve Güngören ilçelerinde görev yapan 13 Sosyal Bilgiler öğretmeni oluşturmuştur. Araştırmadan elde edilen temel bulgular şunlardır: 1- Öğretmenlerin enerji sözcüğünü en çok üretim kavramı ile ilişkilendirdiği görülmüştür. 2- Öğretmenlerin %58'i Türkiye'nin güncel enerji politikalarına yönelik olumsuz yaklaşımlar sergilemişlerdir. En fazla olumsuz görüş hidroelektrik santrallere yöneliktir. Öğretmenlerin güncel enerji politikalarına yönelik olumlu yaklaşımlarının ise çoğunlukla yenilenebilir enerji kaynakları ile ilgili olduğu görülür. 3- Öğretmenlerin tamamı her türlü enerji yatırımının çevreye az veya çok zarar verdiğini düşünmektedirler. Ancak enerji politikalarının olumlu çevresel etkilerine değinmemeleri konu hakkında yetersiz bilgi düzeyine işaret etmektedir. 4- Öğretmenlerin %54'ü Türkiye'de nükleer enerji santrallerinin bir an önce kurulması, %38'i ise kesinlikle kurulmaması yönünde görüş ortaya koymuştur. 5- Öğretmenlerin büyük bir kısmı enerji konusunda dışa bağımlılığın önemli bir sorun olduğunu belirtmişlerdir. Genel olarak; yenilenebilir kaynaklarına ilaveten nükleer enerji ile dışa bağımlılığın azaltılabileceğini düşünmektedirler. Ayrıca enerji konusunda dışa bağımlılığı, ülkenin bağımsızlığını tehdit eden önemli bir sorun olarak görmektedirler. 6- Öğretmenler yenilenebilir enerji kaynakları konusunda Türkiye'nin yüksek potansiyeline rağmen, yatırımların yetersiz olduğunu düşünmektedirler. Çalışma sonunda elde edilen bulgular ilgili literatür ile tartışılmış ve konu hakkında bazı öneriler ortaya konulmuştur. Bu öneriler arasında; Sosyal Bilgiler öğretiminde enerji ile ilgili farklı konularda, farklı evren ve örneklemde uygulamalı çalışmalar yaptırılabilir. Enerji ile ilgili konularda toplumun doğru bilgilendirilmesinde Sosyal Bilgiler dersi kullanılabilir. en_US
dc.language.iso tr en_US
dc.subject Türkiye Cumhuriyeti’nin geçmişten günümüze enerji politikaları en_US
dc.subject Enerji üretimi ve çevresel etkileri en_US
dc.subject Türkiye Cumhuriyeti’nin başlıca enerji kaynakları en_US
dc.subject Yenilenebilir ve yenilenemez enerji kaynakları en_US
dc.title Sosyal bilgiler öğretmenlerinin Türkiye Cumhuriyeti'nin güncel enerji politikalarına ilişkin yaklaşımları en_US
dc.type Thesis en_US


Bu öğenin dosyaları

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster