YTÜ DSpace Kurumsal Arşivi

Psikolojik güçlendirmenin işveren markası çekiciliği üzerindeki etkisinde algılanan örgütsel desteğin aracı rolü: Türkiye banka sektöründe bir araştırma

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Ay, Erdem
dc.date.accessioned 2022-03-09T06:51:45Z
dc.date.available 2022-03-09T06:51:45Z
dc.date.issued 2020
dc.identifier.uri http://dspace.yildiz.edu.tr/xmlui/handle/1/12585
dc.description Tez (Yüksek Lisans) - Yıldız Teknik Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2020 en_US
dc.description.abstract Uygulamalarının sonuçları dolayısı ile, psikolojik güçlendirme, işveren markası ve algılanan örgütsel destek kavramları son yıllarda firmaların ve araştırmacıların dikkatini çekmektedir ve bu kavramların birbirleri ile ve diğer değişkenler ile olan ilişkisi deneysel çalışmalar ile keşfedilmeye çalışılmaktadır. Çalışmada incelenen yazında yönetim inovasyonu uygulamalarında görülen psikolojik güçlendirme uygulamalarının, taklit edilmesinin zor olması nedeni ile firmalar için sürdürülebilir bir rekabet avantajı sağladığı, bu uygulamaların çalışanların performansını arttırırken, iş gücü devir hızını azalttığı aktarılmaktadır. Bu sonuçlar işveren markası aktivitelerinin sonuçları ile benzerlik göstermektedir. Bu çalışmada uygulama sonuçlarının birbirine olan benzerliğinden yola çıkılarak psikolojik güçlendirme uygulamaları ile işveren markası çekiciliği ilişkisi keşfedilmeye çalışılırken, bu ilişkide etkisi bulunabileceği varsayımı ile algılanan örgütsel desteğin aracı rolü de incelenmektedir. Psikolojik güçlendirmenin alt boyutları etki, anlamlılık, özerklik ve yeterlilik ile işveren markası çekiciliğinin alt boyutları olan gelişim, fayda, başvuru değeri ile sosyal ve ekonomik değer ve algılanan örgütsel destek kavramları arasındaki ilişkilerin tespit edilmesi amacıyla bankacılık sektöründen rastgele seçilen 405 çalışan ile uygulanan anket çalışmasının sonuçları psikolojik güçlendirme alt boyutları etki, anlamlılık, özerklik ve yeterlilik ile işveren markası çekiciliğinin alt boyutlarından sosyal, gelişim, fayda, başvuru değeri ve ekonomik değer arasında pozitif bir ilişki olduğunu doğrularken, psikolojik güçlendirme alt boyutları etki, anlamlılık, özerklik ve yeterlilik ile işveren markası çekiciliğinin alt boyutlarından sosyal, ekonomik, başvuru, fayda ve gelişim değerleri ilişkisinde algılanan örgütsel desteğin kısmi aracı rolü bulunduğunu ortaya koymaktadır. en_US
dc.language.iso tr en_US
dc.subject Yönetim inovasyonu en_US
dc.subject Psikolojik güçlendirme en_US
dc.subject İşveren markası en_US
dc.subject Algılanan örgütsel destek en_US
dc.title Psikolojik güçlendirmenin işveren markası çekiciliği üzerindeki etkisinde algılanan örgütsel desteğin aracı rolü: Türkiye banka sektöründe bir araştırma en_US
dc.type Thesis en_US


Bu öğenin dosyaları

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster