Özet:
Bireylere sağlık hizmeti sunan kurum ve kuruluşlar vermiş oldukları sağlık
hizmetinin tercih edilebilirliğini arttırmak için çeşitli pazarlama faaliyetleri
gerçekleştirmektedir. Hastaneler sundukları sağlık hizmetinin ve bu hizmeti verecek
sağlık kadrosunun geliştirilmesinin yanı sıra uyguladıkları ek hizmetler ile hastalar
tarafından daha fazla tercih edilmeyi amaçlamaktadır. Son yıllarda ciddi şekilde artan
özel hastane sayıları, bu hastaneleri farklılık yaratmaya zorunlu kılmaktadır. Sağlık
hizmeti almaya ihtiyaç duyan bireyler hastane seçimi kararını pek çok unsur
çerçevesinde vermektedir. Tüketicilerin hizmet almak için kurumda bulunma süreleri
boyunca tecrübe ettikleri fiziksel ve sosyal ortam koşulları, tüketici sadakatinin
oluşmasında belirleyici unsurlar olarak gözlemlenebilmektedir. Bu tez çalışmasının
temel amacı, sağlık hizmeti almaya ihtiyaç duyan bireylerin muayene, tedavi vb.
nedenlerle gitmiş oldukları özel ve devlet hastanelerinde sunulan fiziksel ve sosyal
koşulların bireylerce kurumların tercih edilmesi, yeniden hizmet alma ve kurumları
başka bireylere önerme kararları üzerindeki etki derecelerinin belirlenmesidir.
Yapılan çalışma kurumlara, sunmuş oldukları hizmet ortamının bireylerce algılanma
dereceleri hakkında bilgiler vereceğinden; kurumların hastalar tarafından yetersiz
görülen alanlarda kendilerini geliştirme imkanı sunmaktadır. Tez çalışmasının
amaçları doğrultusunda geliştirilen hipotezler kısmi en küçük kareler yöntemi
aracılığı ile test edilmiştir.