Özet:
Bireylerin bulundukları örgütte kendilerini anlamlandırmasını sağlayan ve onların
inanç, düşünce ve davranış biçimlerini şekillendiren normlar ve değerler bütünü
olarak tanımlanan örgüt kültürü kavramı, kuşaklar arası etkileşimle devam eden
dinamik bir süreçle gelişmektedir.
Literatür taramaları sonucunda, kuşaklar boyu örgüt kültürü ve işletmelerin
sürdürülebilir rekabet avantajı sağlaması ve daha yaşayabilir hale gelmesi için
kullanabilecekleri araçlardan birisi olan girişimcilik yönelimi arasındaki dinamikleri
inceleyen deneysel araştırmaların sayısının oldukça az olduğu görülmüştür. Bu
sınırlamaya değinmek için, bu araştırma, örgüt kültürü ile birlikte kuşaklar arası
katılım ve girişimcilik yönelimi perspektiflerini benimsemiştir.
Bu çalışmanın amacı, örgüt kültürü ile girişimcilik yönelimi arasındaki ilişkide
kuşakların rolünü ortaya koymaktır. Bu amaçla ISO verilerine göre Türkiye'de
faaliyet gösteren ilk 500 firma arasındaki 100 firmadan toplam 104 katılımcı ile
literatürde kabul edilmiş ölçeklerin Türkçe'ye çevrilmiş anket uygulaması yapılmıştır.
Araştırmada ölçeklerin geçerlilik ve güvenirlik testlerine tabi tutulduktan sonra kuşak
farklılıklarının örgüt kültürü ile girişimcilik yönelimi arasındaki ilişkide anlamlı
bir rolü olduğu sonucunun ortaya çıkıp çıkmadığı analiz edilmiştir.