Özet:
Bu tez çalışmasının asıl amacı, "Öğrenme Yönelimi" ve "Network Öğrenme" arasındaki ilişkinin araştırılması ve "network öğrenme" kavramına ilişkin az sayıda bulunan literatür çalışmalarına katkı sağlamaktır. Çalışma, araştırma ve teorik olmak üzere iki farklı yöntemin bir araya getirilmesi ile oluşturulmuştur. Teorik kısımda araştırmanın temel değişkenlerini tanımlamak adına detaylı bilgiler verilmiştir. Araştırma kısmında ise anket yöntemi ile veri toplanmıştır. Veri toplama aracı olarak ise, Çavuşgil ve Calanton'un "ÖrgütselÖğrenme Yönelimi" ölçek sorularından faydalanılırken; Network Öğrenme için Weerawardena'nın ölçeğinden faydalanılmıştır. Toplanan veriler SPSS istatistik paket programı aracılığı ile analiz edilmiştir. İstanbul'da sanayi, hizmet ve tarım alanlarında faaliyet gösteren toplam 102 firma üzerinden gerçekleştirilen anket neticesinde "Network Öğrenme" ve "Örgütsel Öğrenme Yönelimi" arasında pozitif yönde bir ilişki olduğu ortaya çıkmıştır.