Özet:
Son yıllarda teknolojik ve endüstriyel boyuttaki hızlı ilerleme, yerel ve küresel pazarda faaliyet gösteren firmaların rekabet halinde olmalarını zorunlu kılmaktadır. Firmaların, rekabet güçlerini daha etkin yönetebilmesi ve sürdürülebilirliğini sağlayabilmeleri için en önemli yetkinliklerden biri olarak 'yenilikçilik' öne çıkmıştır. Yenilikçilik potansiyelini geliştirmek, etkin ve sürdürülebilir kılmak için son yıllarda 'kurumsal girişimcilik' ve 'iç girişimcilik' kavramları önem kazanmaya başlamıştır. Literatürdeki çalışmalar da bu görüşü destekler niteliktedir. (Gapp, Fisher, 2007;346, Camelo-Ordaz ve diğ.,2011;514, Goodale ve diğ.,2011,116). Kurumsal girişimcilik, 'firmaların yenilikçilik ve büyümeyi sağlamak için kullanabilecekleri bir strateji 'olarak kabul edilirken, iç girişimcilik ise 'girişimcilik vizyonunu gerçekleştirmek isteyen çalışanlar için bir araç' olarak görülmektedir. İç girişimcilik kavramı, yenilikçilik davranışının çalışanın kendisinin sahip olduğu özelliklerden kaynaklandığını belirtirken, kurumsal girişimcilik kavramı ise yenilikçiliğin firmanın özelliklerinden kaynaklandığını ifade etmektedir (Amo,2010,146-147). Anket yöntemine dayanan çalışma, kurumsal girişimcilik profilinin iç girişimcilik davranışını ve iç girişimcilik davranışının firmanın yenilikçilik performansını nasıl etkilediğine yönelik nedensellik ilişkisini ölçümlemektedir.