YTÜ DSpace Kurumsal Arşivi

Oyunlaştırma ilkeleri temelinde bir çevrimiçi oyunlaştırma platformunun sınıf içi uygulamalara yönelik olarak geliştirilmesi

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Kocaağa, Bayram
dc.date.accessioned 2022-08-08T11:46:50Z
dc.date.available 2022-08-08T11:46:50Z
dc.date.issued 2017
dc.identifier.uri http://dspace.yildiz.edu.tr/xmlui/handle/1/12920
dc.description Tez (Yüksek Lisans) - Yıldız Teknik Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, 2017 en_US
dc.description.abstract Oyunlar insanlık tarihi boyunca hep var olmuş ve günlük hayatın bir parçası haline gelmiştir. Son yıllarda gelişen teknoloji ile beraber bireylerin oyun anlayışları şekillenmiş, fiziki oyunlardan teknolojik oyunlara doğru bir geçiş sürecine girilmiştir. Oyunların hayatın tüm boyutlarında büyük oranda yer alması ve ekonomik boyutu yeni arayışlara yönlendirmiş ve oyunlaştırma ifadesi ortaya çıkmıştır. Oyunlaştırma, çıkış noktası oyun olmayan sistemlerde oyun ögelerinden parçalar kullanarak kişinin ilgi ve motivasyonu üzerinde olumlu bir etki yaratıp kişiyi ortama katmayı, bir problemi çözmeyi veya var olan durumu iyileştirmeyi hedeflemektedir. Oyunlaştırma ifadesinin oluşması ile beraber kısa sürede büyük bir ilgi ve beklenti oluşmuştur. Bu ilgi ve beklenti, eğitim alanında oyunlaştırma kavramının ortaya çıkışını beraberinde getirmiştir. Yapılan araştırmalarda eğitimde oyunlaştırmanın kullanımı ile olumlu sonuçlara ulaşılacağına dair düşüncelerin yer aldığı ve bu düşünceleri destekleyen sonuçlara ulaşıldığı görülmüştür. Bu çalışmada, oyun ve oyunlaştırmanın gelişimsel süreci ile oyunlaştırmada yer alan önemli kavramlar üzerinde durulmuştur. Örnek oyunlaştırma uygulamaları ve ilgili araştırmalar da incelenerek oyunlaştırma ilkelerine uygun bir sınıf içi yazılım ile beraber bir kuramsal ölçek formu geliştirilmiştir. Yazılım geliştirme süreci, 2 ana başlık üzerinden gerçekleştirilmiş ve ekran görüntüleri ile birlikte açıklamalara yer verilmiştir. Ölçek geliştirme sürecinde ise, 32 aday maddeden oluşan bir ölçek hazırlanmıştır. Ölçek kapsam geçerliği için 36 uzmana sunularak değerlendirilmiş ve bir madde kapsam geçerlik oranı, başka bir madde de uzman görüşü ile çıkarılmıştır. Yapılan değerlendirmelerde ölçeğin kapsam geçerliğinin istatiksel olarak anlamlı olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Ölçek 30 maddelik 5’li likert formuna getirilerek son halini almış ve yazılımı değerlendirmek için 11 uzmandan görüş alınmıştır. Değerlendirmeler sonucunda ortalama puan ve cronbach alfa değerleri yorumlanmıştır. Cronbach alfa değerlerine bakıldığında ölçeğin güvenilir olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Ortalama puana bakıldığında oyunlaştırma yazılımının, oyunlaştırma tasarım süreci ve oyunlaştırma modelinde yer alan ögeler açısından başarılı bir şekilde geliştirildiği görülmüştür. en_US
dc.language.iso tr en_US
dc.subject Oyunlaştırma en_US
dc.subject Oyunlaştırma ve eğitim en_US
dc.subject Oyunlaştırma ve yazılım en_US
dc.subject Oyunlaştırma ve ölçek en_US
dc.title Oyunlaştırma ilkeleri temelinde bir çevrimiçi oyunlaştırma platformunun sınıf içi uygulamalara yönelik olarak geliştirilmesi en_US
dc.type Thesis en_US


Bu öğenin dosyaları

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster