Özet:
Kıvılcım ateşlemeli ya da benzinli motorlar iyi derecede hava kullanım oranları nedeniyle yüksek özgül güç ve geniş hız aralığında çalışabilme özelliklerini gösterirken, sıkıştırma ateşlemeli ya da Diesel motorlar ise yüksek sıkıştırma oranları sayesinde daha iyi termik verim ve kısılma kaybı olmaksızın çalışma imkanı sunmaktadır. Araştırma kurumlarının, üniversitelerin ve özellikle otomobil üreten firmaların en önemli çalışma konularının başında, bu iki farklı yöntemin yararlı kısımlarını bir araya getirerek daha düşük yakıt tüketimi ve daha yüksek performans ile daha az kirletici egzoz emisyonlarının salınımı ve kullanıcılara daha iyi bir sürüş konforu sağlamak gelmektedir. Şu anda süregelen çalışmalar ve motorlar üzerinde elde ettiğimiz yüzyılı aşkın tecrübeler, bize bu hedefleri gerçekleştirebilecek en iyi çözüm yöntemlerinden biri olarak direkt püskürtmeli benzin motorlarını göstermektedir. Yanma odasına yakıtın direkt püskürtülmesi, yakıtın buharlaşıp emme havasını soğutması nedeniyle yakıt ekonomisinde iyileşme sağlamaktadır. Ayrıca direkt püskürtme, vuruntu dayanımını ve volümetrik verimi de arttırmaktadır.
Bu tez, direkt püskürtme (DP) teknolojisinin ulaştığı en son nokta hakkında temel bir bilgi vererek gelecek için bir perspektif oluşturmaktadır. Bu tezde literatür araştırmaları incelenecek ardından, tek silindirli içten yanmalı bir diesel motorunun, püskürtme ve ateşleme avansı değiştirilebilen direkt püskürtmeli otto motora dönüşümü anlatılacaktır. Yapılan deneyler ile performans analizi yapılacaktır.