Özet:
Otomotiv endüstrisinde son yıllarda ağırlık hafifletme ve yenilenebilir malzeme
kullanıma karşı olan talep hızla artmaktadır. Ağırlık hafifletme aynı zamanda araç için
yakıt ekonomisi de sağlayacağından dolayı otomotiv endüstrisinde kabin içi parçalarda
biomalzemenin kullanımı her geçen gün artmaktadır. Otomotiv endüstrisinde ağırlıklı
olarak keçe malzeme kullanılmaktadır. Ancak klimatik etkilerinden dolayı yoğuşan hava
keçe bazlı malzemede koku problemi ve fonksiyon kaybına sebep olmaktadır. Bu
duruma maruz kalan parça özelliğini kaybeder ve tekrar kullanılamaz. Bunu önlemek
adına muadil olarak biomalzeme olan Kenaf malzeme ikinci malzeme alternatifi olarak
değerlendirmeye alınacaktır. Kenaf malzemenin yapısı keçeye göre farklıdır bundan
dolayı koku veya fonksiyon kaybı keçe malzemeye göre daha azdır. Bu tez de
biomalzemelerin kabin içi parçalarda kullanılması mevcut durumda kullanılan
malzemenin özelikleri ile karşılaştırmalı olarak incelenecektir. Referans olarak iki
malzeme alınmıştır(keçe ve kenaf) ve bu iki malzemenin Mukavemet ve ses yutum
özellikleri incelenip, ağırlık durumları karşılaştırılarak hangi malzemenin araç ömrü
açısından kullanımının daha uygun olduğuna karar verilecektir.