dc.contributor.author |
Özgökhan, Kaan
|
|
dc.date.accessioned |
2024-04-17T10:43:12Z |
|
dc.date.available |
2024-04-17T10:43:12Z |
|
dc.date.issued |
2019 |
|
dc.identifier.uri |
http://dspace.yildiz.edu.tr/xmlui/handle/1/13726 |
|
dc.description |
Tez (Yüksek Lisans) - Yıldız Teknik Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, 2019 |
en_US |
dc.description.abstract |
Bu çalı¸smada bir çift kavramalı ¸sanzımanın sürünme durumunda kavrama torku
kontrolü için eyleyici doyumlu durum geri-beslemeli H1 ve dayanıklı eyleyici
doyumlu durum geri-beslemeli H1 olmak üzere kontrolörler önerilmi¸s ve bu
kontrolörlerin performansları PID kontrolörün performansı ile kar¸sıla¸stırılmı¸stır.
Sürünme, sürü¸s konforunu önemli derecede etkileyen, özellikle yo˘gun trafik gibi sık
sık dur-kalk manevraları yapmayı gerektirecek durumlarda daha da önem kazanan bir
fonksiyondur. Bu konfor ihtiyacı, otomotiv sanayisi ve bu alanda çalı¸san mühendisler
için bir motivasyon kayna˘gı olmakta, onları yüksek performanslı ve güvenilir kontrol
algoritmaları geli¸stirmeye yönlendirmektedir.
Bu çalı¸smada, ilk olarak bir eyleyici doyumlu ve durum geri beslemeli bir
H1 kontrolcü tasarlanmı¸s ve ileriki a¸samalarda bu tasarım model ve parametre
belirsizliklerini kapsayacak ¸sekilde dayanıklı hale getirilmi¸stir. Daha sonrasında ise bu
tasarlanan kontrolcülerin bilgisayar ortamında sistem benzetimleri yapılmı¸stır. Elde
edilen benzetim sonuçları grafikler üzerinde kar¸sıla¸stırılmı¸s ve yorumlar yapılmı¸stır. |
en_US |
dc.language.iso |
tr |
en_US |
dc.subject |
Sanzıman kontrolü |
en_US |
dc.subject |
Sürünme kontrolü |
en_US |
dc.subject |
H1 kontrol, dayanıklı kontrol |
en_US |
dc.subject |
Hidrolik kavrama kontrolü |
en_US |
dc.subject |
Eyleyici doyumu |
en_US |
dc.title |
Çift kavramalı şanzımanın sürünme tork konrolü |
en_US |
dc.type |
Thesis |
en_US |