Özet:
Dizel motorlarda kullanılan ortak hatlı yüksek basınçlı püskürtme sistem enjektör memelerinin delik yapısı içerisinde oluşan ve kurum olarak adlandırılmakta olan depozitler memenin hidrolik karakteristiklerine ve yanma odası içerisindeki püskürtme demeti davranışlarına parçanın çalışma ömrü boyunca önemli bir biçimde etki etmektedir. Bu nedenle enjektör memesinde oluşan kurum oluşumu ve meme delik geometrisinin ilişkisinin içten yanmalı motor performans parametreleri açısından incelenmesi önem arz etmektedir. Bu doğrultuda meme delik geometrisinin etkisini inceleyebilmek için 4 farklı tip meme delik geometrisine sahip enjektör memesi üretilmiş ve aynı test koşullarında hızlandırılmış şartlarda test edilmiştir. Yapılan çalışma sonucunda artan kurumlaşmanın beklenildiği gibi enjektör püskürtme miktarında bir azalmaya neden olduğu görülmüştür. Meme delik girişlerinde yuvarlatmanın artmasının kurumlaşma miktarını arttırdığı ve püskürtme miktarını düşürdüğü tespit edilmiştir. Bu doğrultuda yapılan çalışma neticesinde elde edilen sonuçlar kurumlaşmaya karşı dirençli meme geometri olgusunun daha iyi anlaşılmasına yardımcı olmuştur.