Abstract:
Sürüş özellikleri diğer bir namıyla tepki yumuşaklığı araç sürücüsünün talebine verilen
karşılık olarak bilinir. Tepki yumuşaklığı gün geçtikçe araç kalite değerlendirmelerinde
daha önemli bir yer tutmaktadır. Araç özniteliklerini iyileşirmek için manual
yöntemlerle yapılan kalibrasyon geliştirme çalışmaları yüksek maliyetlere sebep
olmaktadır, tekrar edilebilirliği zordur ve araç kalibrasyonu sürecinde uzun bir süreyi
kaplamaktadır. Motor kontrol ünitesinde her geçen gün artan sayıdaki kalibre
edilecekler sayısı daha uzun sürelerde çalışmalara sebep olmaktadır.
Bu tezin kapsamı objektif sürüş konforu değerlendirmesini analitik analize dayalı olarak
yapmaktır. Bu method objektif sürüş değerlendirmesi ile müşterinin beklentilerini
öngörebilmek ve sürüş konfor mühendislerine parametre sınır şartlarını tanımlayarak
bir yol gösterici olmayı hedef edinmektedir.