Özet:
Kentlerin büyümesi ile birlikte oluşan kent merkezlerindeki ulaşım talebindeki artış; metro, hafif metro, veya raylı sistem olarak nitelenen yeraltı toplu taşıma sistemlerini zorunlu kılmaktadır. Ülkemizde de, raylı sistem yatırım seferberliği başlamış ve büyük şehirlerimiz yatırım bütçelerinin en büyük payını bu alana tahsis etmeye başlamışlardır. Yer altı raylı sistem istasyonlarının, hem işlevlerini uygun şekilde yerine getirmesi, hem de yolcuların ve personelin konfor ve güvenliğini sağlamak için havalandırma ve yangın tesisatı ile donatılması gerekmektedir.
Bu tez çalışmasında, İstanbul’da bulunan metrolardaki genel havalandırma sistemlerinden bahsedilmiş ve örnek iki istasyon arasında meydana gelebilecek bir araç yangınında, ilgili yangın senaryosu dikkate alınarak CFD simülasyon sonuçları ile soğuk simülasyon bir çalışmada yapılan ölçümlerin sonuçları deneysel ve sayısal olarak irdelenmiştir.