Abstract:
Çalışmada, dökme demir ve çelik gibi otomotiv süspansiyon parçalarının
geleneksel malzeme seçimi yerine, ağırlık hedeflerine ulaşmak ve yeni model araçların
yakıt tüketimini azaltmak için alüminyum gibi hafif malzeme kullanılmıştır. Karbon
emisyonunun azaltılması homologasyon gereklilikleri için yasal bir gereklilik haline
geldiğinden, otomotiv endüstrisi daha hafif araçlar üretmek için geleneksel malzeme
seçenekleri yerine yeni malzemelere ihtiyaç duymaktadır. Fonksiyonu nedeniyle,
süspansiyon parçaları ağır yük koşullarında çalışır. Tasarlanan alüminyum süspansiyon
braketinin mukavemet ve yorgunluk analizleri Abaqus ve nCode yazılımları kullanılarak
bilgisayar destekli mühendislik yöntemi ile yapılmıştır. Kullanıcının karşılaşabileceği yük
koşulları doğrulama parkuru ile temsil edilmiştir. Doğrulama parkurundan toplanan
kuvvet girdileri sonlu elemanlar modelinde uygulanmıştır. Alüminyum süspansiyon
parçasının ömür tahmini için Kümülatif Hasar Teorisi kullanılmıştır. Ömür
hesaplamalarında, alüminyum parçanın ömrünün en azından geleneksel dökme demirin
ömrü kadar olması gerektiği amaçlanmıştır. Çalışma sonucunda ağırlık ve yakıt tasarrufu
hedeflerinin azaltılabileceği ve ayrıca karbon emisyon homologasyon şartının
karşılanmasında faydalı olduğu sonucuna varılmıştır.