YTÜ DSpace Kurumsal Arşivi

Kavramsal değişim yaklaşımı ile zengi̇nleşti̇ri̇lmi̇ş etki̇nli̇klerle 6.sınıf öğrencilerinin kesirler konusuna yönelik kavram yanılgıları ve hatalarının gi̇deri̇lmesi̇

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Altan, Aleyna
dc.date.accessioned 2024-12-17T07:34:26Z
dc.date.available 2024-12-17T07:34:26Z
dc.date.issued 2023
dc.identifier.uri http://dspace.yildiz.edu.tr/xmlui/handle/1/13872
dc.description Tez (Yüksek Lisans) - Yıldız Teknik Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, 2023 en_US
dc.description.abstract Araştırmanın amacı, 6.sınıf öğrencilerinin kesirler konusundaki kavram yanılgılarını belirleyerek kavramsal değişim yaklaşımı ile zenginleştirilmiş çalışma kağıtları ile giderilmesini sağlamaktır. Araştırma, 2022-2023 eğitim öğretim yılında İstanbul iline bağlı bir devlet ortaokulunun 6.sınıfında öğrenim görmekte olan 40 öğrenci ile yürütülmüştür. Çalışmada nitel araştırma yöntemlerinden eylem araştırması yöntemi kullanılmıştır. Veri toplama aracı olarak, araştırmacı tarafından geliştirilen kavram yanılgısı teşhis testi ile kavram karikatürleri ve kavramsal değişim metinlerinin de yer aldığı çalışma kağıtları kullanılmıştır. Nitel veri analiz tekniklerinden betimsel analiz kullanılarak veriler analiz edilmiştir. Araştırmanın sonucunda, kavramsal değişim yaklaşımı temelinde hazırlanan çalışma kağıtları ile 6.sınıf öğrencilerinin kesirler konusunda sahip oldukları kavram yanılgıları ve hataların büyük bir çoğunluğunun giderildiği tespit edilmiştir. Kavram yanılgısı teşhis testi sayesinde öğrencilerin kesirler konusundaki sahip oldukları kavram yanılgılarının birçoğu, kavramsal değişim temelinde hazırlanan ve kavram karikatürleri ile kavramsal değişim metinlerinin de yer aldığı çalışma kağıtları sayesinde ortadan kaldırılmıştır. Çalışma kağıtlarının, kesirlerin alt konuları olan kesir kavramı, kesirlerde sıralama ve karşılaştırma, kesirlerin sayı doğrusu üzerinde gösterimi, kesirlerde toplama ve çıkarma, kesirlerde çarpma ve bölme konularının tamamında ilgili kavram yanılgılarını giderdiği sonucuna ulaşılmıştır. Ayrıca öğrencilerin ön test ve son test toplam puanları arasında da anlamlı bir fark ortaya çıkmıştır. Öğrenci günlükleri sonucunda, öğrencilerin çoğunun çalışma kağıtları hakkında olumlu görüşlerinin olduğu, eğlenceli, eğitici ve geliştirici buldukları belirtilmiştir. en_US
dc.language.iso tr en_US
dc.subject Kavram yanılgısı en_US
dc.subject Kavramsal değişim yaklaşımı en_US
dc.subject Kavram karikatürleri en_US
dc.subject Kavramsal değişim metinleri en_US
dc.title Kavramsal değişim yaklaşımı ile zengi̇nleşti̇ri̇lmi̇ş etki̇nli̇klerle 6.sınıf öğrencilerinin kesirler konusuna yönelik kavram yanılgıları ve hatalarının gi̇deri̇lmesi̇ en_US
dc.type Thesis en_US


Bu öğenin dosyaları

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster