Özet:
Araştırmanın amacı, 6.sınıf öğrencilerinin kesirler konusundaki kavram
yanılgılarını belirleyerek kavramsal değişim yaklaşımı ile zenginleştirilmiş çalışma
kağıtları ile giderilmesini sağlamaktır. Araştırma, 2022-2023 eğitim öğretim yılında
İstanbul iline bağlı bir devlet ortaokulunun 6.sınıfında öğrenim görmekte olan 40
öğrenci ile yürütülmüştür. Çalışmada nitel araştırma yöntemlerinden eylem
araştırması yöntemi kullanılmıştır. Veri toplama aracı olarak, araştırmacı tarafından
geliştirilen kavram yanılgısı teşhis testi ile kavram karikatürleri ve kavramsal
değişim metinlerinin de yer aldığı çalışma kağıtları kullanılmıştır. Nitel veri analiz
tekniklerinden betimsel analiz kullanılarak veriler analiz edilmiştir. Araştırmanın
sonucunda, kavramsal değişim yaklaşımı temelinde hazırlanan çalışma kağıtları ile
6.sınıf öğrencilerinin kesirler konusunda sahip oldukları kavram yanılgıları ve
hataların büyük bir çoğunluğunun giderildiği tespit edilmiştir. Kavram yanılgısı teşhis testi sayesinde öğrencilerin kesirler konusundaki sahip oldukları kavram
yanılgılarının birçoğu, kavramsal değişim temelinde hazırlanan ve kavram
karikatürleri ile kavramsal değişim metinlerinin de yer aldığı çalışma kağıtları
sayesinde ortadan kaldırılmıştır. Çalışma kağıtlarının, kesirlerin alt konuları olan
kesir kavramı, kesirlerde sıralama ve karşılaştırma, kesirlerin sayı doğrusu üzerinde
gösterimi, kesirlerde toplama ve çıkarma, kesirlerde çarpma ve bölme konularının
tamamında ilgili kavram yanılgılarını giderdiği sonucuna ulaşılmıştır. Ayrıca
öğrencilerin ön test ve son test toplam puanları arasında da anlamlı bir fark ortaya
çıkmıştır. Öğrenci günlükleri sonucunda, öğrencilerin çoğunun çalışma kağıtları
hakkında olumlu görüşlerinin olduğu, eğlenceli, eğitici ve geliştirici buldukları
belirtilmiştir.