dc.contributor.advisor |
Prof. Dr. Münire Erden |
|
dc.contributor.author |
Kablan, Zeynel
|
|
dc.date.accessioned |
2018-06-04T11:28:37Z |
|
dc.date.available |
2018-06-04T11:28:37Z |
|
dc.date.issued |
2005 |
|
dc.identifier.uri |
http://localhost:6060/xmlui/handle/1/169 |
|
dc.description |
Tez (Doktora) - Yıldız Teknik Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2005 |
|
dc.description.abstract |
Bu araştırmanın amacı, bilgisayar destekli öğretim sürecinde yazılı metin ve animasyonlara uygulanan değişik sunu yaklaşımları arasında öğrenme düzeyi, öğrenme süresi ve öğretim verimliliği açısından fark olup olmadığım belirlemektir. Dolayısıyla farklı tasarım yaklaşımlarına dayanan iki tür öğretim materyalinin etkisi bilişsel yük bakış açısıyla karşılaştırılmıştır. Bu yaklaşımların birine dayalı olarak yazılı metin ve ilgili animasyonlar bilgisayar ekranı üzerinde ayrı mekanlarda sunulmuştur. Diğer yaklaşıma dayalı olarak ise sözü edilen bilgi kaynaklan ekran üzerinde mekansal yakınlık oluşturacak biçimde bütünleştirilmiştir. Araştırmada deneysel yöntem kullanılmış ve 7.sınıf fen bilgisi dersine devam eden 84 öğrenciyle çalışılmıştır. Araştırma sonucunda yazılı metin ve animasyonların mekansal olarak bütünleştirme yaklaşımının öğrencinin sarf etmesi gereken zihinsel çabayı azalttığı ve öğrenmeye yarar sağladığı belirlenmiştir. |
|
dc.subject |
Çoklu ortam öğrenme çevresi |
|
dc.subject |
İkili kodlama |
|
dc.subject |
Deney deseni |
|
dc.subject |
Bilişsel yük |
|
dc.subject |
Öğretim materyali |
|
dc.subject |
Çoklu ortam öğrenmeleri bilişsel modeli |
|
dc.title |
Bilgisayar destekli fen bilgisi öğretiminde yazılı metin ve animasyonlara uygulanan mekansal konumlandırma yaklaşımlarının (ekranda ayırma, ekrenda bütünleştirme) bilişsel yük açısından karşılaştırılması |
|
dc.type |
Tez |
|