YTÜ DSpace Kurumsal Arşivi

Farklı bilişsel tarzlara sahip üniversite öğrencilerinin sayfa uzunluğu farklı hiperortamlarda erişileri, dolaşma araçlarını kullanma sıklıkları ve hiperortama ilişkin görüşleri

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisor Yrd. Doç. Dr. Feza Orhan
dc.contributor.author Eyüboğlu, Filiz
dc.date.accessioned 2018-06-04T11:28:43Z
dc.date.available 2018-06-04T11:28:43Z
dc.date.issued 2007
dc.identifier.uri http://localhost:6060/xmlui/handle/1/184
dc.description Tez (Doktora) - Yıldız Teknik Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2007
dc.description.abstract Bu arastırmanın amacı farklı bilissel tarzlara sahip üniversite ögrencilerinin uzunve kısa sayfalı hiperortamlarda ögrenme erisileri, dolasma araçlarını kullanmasıklıkları ve hiperortama iliskin görüslerini incelemektir. Arastırma YTÜ EgitimFakültesinde ögrenim gören 127 lisans ögrencisi üzerinde gerçeklestirilmistir. Bilissel tarzları ölçmek için Sternberg'in Düsünme Tarzları Envanter'inin bütünsel?analitik alt boyut maddeleriyle olusturulan "Bilissel Tarz Ölçegi" uygulanmıstır.127 ögrencinin %33'ü analitik, %43'ü bütünsel, %24'ü bütünsel-analitik karmatarza sahiptir. Deneysel islemde kullanılmak üzere sayfaları uzun ve kısa olan ikifarklı hiperortam arastırmacı tarafından tasarlanmıs, hiperortamda sunulan Beyne Dayalı Ögrenme konulu içerik, kazanımları ölçmek için çoktan seçmeli basarı testive hiperortamla ilgili görüs anketi yine arastırmacı tarafından gelistirilmistir. Erisi ile ilgili istatistik analizler için iki yönlü varyans analizi, dolasma araçlarınıkullanma sıklıkları ve görüs anketi yanıtlarının analizi için Kruskal Wallis ve Mann-Whitney-U testleri kullanılmıstır.Bulgular, bilissel tarz ve sayfa uzunlugunun ayrı ayrı; bilissel tarz-sayfauzunlugunun birlikte, ögrencilerin erisilerini ve hiperortamla ilgili görüslerinietkilemedigini; dolasma araçlarını kullanmaya etkisinin ise sadece kısa sayfalıortamda oldugunu; kısa sayfalı ortamda karma tarza sahip ögrencilerin ileri-geridügmelerini analitiklere ve bütünsellere göre daha fazla kullandıklarını göstermistir.Arastırmanın bulguları bilgisayar-destekli ve Web-tabanlı ögretim materyallerindealısılmıs bir uygulama olan, sayfaları kısa tasarlama yaklasımının üniversiteögrencileri için bir gereklilik olmadıgını göstermistir. Bulgulara dayalı olarak,üniversite ögrencileri için uzun sayfalı ve üzerinde kaydırma çubugu ile dolasılanmateryaller gelistirilebilir. Kısa sayfalıya göre tasarımı daha kolay olan uzun sayfa tasarımı daha çok ögretim materyalinin Web'e verimli ve kolay sekilde aktarılmasınısaglayacaktır.Anahtar Sözcükler: Bilissel tarz, hiperortam, ögretim materyali, Web-tabanlı ögretim, kaybolma, yönünü kaybetme, ögrenme, dolasma araçları, sayfa uzunlugu,uzun sayfa, kısa sayfa, kaydırma çubugu
dc.subject EPİSTEMOLOJİK YAKLAŞIMLARIN ÖĞRENME KURAMLARINA VE ÖĞRETİME ETKİSİ
dc.subject ÖĞRETİM YAZILIMLARINI GELİŞTİRME YAZILIMLARI
dc.subject TEKNOLOJİDEN ÖĞRENME -TEKNOLOJİ İLE ÖĞRENME
dc.subject HİPERMETİN NEDİR
dc.title Farklı bilişsel tarzlara sahip üniversite öğrencilerinin sayfa uzunluğu farklı hiperortamlarda erişileri, dolaşma araçlarını kullanma sıklıkları ve hiperortama ilişkin görüşleri
dc.type Tez


Bu öğenin dosyaları

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster