YTÜ DSpace Kurumsal Arşivi

Kendi kendine dil öğrenme modeli ve Türkçenin yabancı dil olarak öğretimi

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisor Dr. Aybars Erözden
dc.contributor.author Tarhan, Betül
dc.date.accessioned 2018-07-17T10:42:32Z
dc.date.available 2018-07-17T10:42:32Z
dc.date.issued 2005
dc.identifier.uri http://localhost:6060/xmlui/handle/1/289
dc.description Tez (Yüksek Lisans) - Yıldız Teknik Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2005
dc.description.abstract Bu çalışmada Yabancı dil olarak Türkçe öğrenim sürecini kendi başına tamamlamak isteyen bir bireyin öğrenen özelliklerinin neler olması gerektiği ve bu süreçte gereksinim duyacağı bir gerecin nitelikleri belirlenmeye çalışılmıştır. Çalışmada öncelikle yetişkin eğitiminde kullanılan kavram ve tanımlamalara yer verilerek öğrenen özellikleri sunulmuştur. Araştırma boyutunda ise bireylerin gereksinmelerini karşılayacak bir gerecin niteliklerinin neler olması gerektiği ulamlanmıştır. Yapılan araştırma verilerine dayanılarak kendi kendine öğrenme modeli çıkarılmaya çalışılmıştır. Sonraki bölümde ise çıkarılan model temel alınarak çalışma yapraklan ve örnek bir yoğun teker hazırlanmıştır. Çalışma yapraklarında seçilen etkinliklerin gerekçeleri sunulmuştur. Son bölümde sonuç ve önerilere yer verilmiştir. ıı
dc.subject Kendi kendine öğrenme
dc.subject Yetişkin eğitimnde kullanılan kavramlar ve tanımlar
dc.subject Candy’nin öğrenmede özyönetim modeli
dc.title Kendi kendine dil öğrenme modeli ve Türkçenin yabancı dil olarak öğretimi
dc.type Tez


Bu öğenin dosyaları

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster