Abstract:
Küreselleşme olgusunu ve bilgi çağını yaşamakta olan dünyamızda çok hızlı gelişmeler gerçekleşmekte ve insanlar ve uluslararası ilişkiler her geçen gün yoğunlaşmaktadır. Her alanda gerçekleşen bu ilişkilerin artması yabancı dil bilme zorunluluğunu da beraberinde getirmektedir. Dünyadaki bu değişimler Avrupa Birliği ülkelerinin dil politikalarını da etkilemiş ve çok dilli ve çok kültürlü Avrupa vatandaşlarının yetiştirilmesi amacıyla tüm Avrupa Birliği ülkeleri için yabancı dil alanında ortak bir çerçeve programı belirlenmiştir. Bu çalışmada, çok dilli, çok kültürlü, öğrenmeyi öğrenme ve yaşam boyu öğrenme ilkeleri ışığında hazırlanmış Avrupa Ortak Dil Kriterleri ve Avrupa Dil Gelişim Dosyası uygulamaları incelenmiştir. Ülkemizde de pilot olarak uygulanmakta olan bu çalışmaların varolan ilköğretim okulları İngilizce programına uyumu değerlendirilerek, bu uygulamaların genel ilköğretim okullarına yayılması halinde okullardaki dil eğitiminde eksik kalan yönlerin tamamlanmasında yararlı olup olmayacağı tartışılmıştır. Bu amaçla, pilot ve normal ilköğretim okullarından öğretmenlerin, uyguladıkları programların amaç, içerik, yöntem ve değerlendirme konularındaki düşünceleri hazırlanan sormaca yoluyla alınmıştır. Bu çalışmada hedeflenen Avrupa ülkeleri için hazırlanan çerçeve programı ve Dil Gelişim Dosyası pilot uygulamalarının varolan programa uyumunun değerlendirilmesi ve bu programdaki eksik yönlerin pilot uygulamadaki çalışma ile giderilip giderilemeyeceği konusunda öğretmenlerin bakış açılarını sergilemektir. ABSTRACT The globalising world has experienced inevitable density in interpersonal and international relations under the influence of rapid advances in information technology. This density has brought about the immediate need to learn foreign languages. These outcomes have affected the language policies of the European Union and led studies to bring up pluricultural and plurilingual Europen citizens. As a result of this innovative understanding, foreign language teaching in Europe has been moulded and restructured within a new framework developed by the Council of Europe. In this study, the Common European Framework of Reference for Languages with particular reference to its basic principles - plurilingualism, pluriculturalism, learning to learn and life-long learning - and as an application of this framework, the European Language Portfolio are explored. A group of teachers working in the pilot studies within this framework and the European Language Portfolio and a group of ordinary school teachers have been distributed questionnaires seeking their opinions about the aims, content, methods and evaluation of the programs applied in their schools. It is argued how beneficial the pilot studies would be for the restructring of the neglected areas in the foreign language program being applied now when these pilot studies are applied to all general primary schools in Turkey. In this study it is aimed to discuss the success of the pilot studies of the framework and the European Language Portfolio to meet the needs of neglected areas in language teaching in primary schools revealed by the opinions of the teachers of English. XI