Özet:
Öğrenicilerin okul basanlarında, içinde yetiştikleri ailelerinin sosyo ekonomik düzeylerinin rolü konusu geçmişte oldukça tartışılmış ve halen de tartışılan bir konudur. Bu konuda bir çok kuram ortaya atılmış ve varsayımda bulunulmuştur. Kimi toplumbilimci, dilbilimci ve bilim adamı okul başarısı ile öğrenici ve ailesinin sosyo-ekonomik düzeyi arasında yoğun bir ilinti olduğunu savunurken kimileri de bu ilişkinin aslında var olmadığını yada sanıldığı kadar önemli olmadığını söylemişlerdir. Bu alanda yapılan çalışmaların bir uzantısı şeklinde de tanımlanabilecek olan bu araştırmada, öğrenicilerin sosyo-ekonomik düzeyleri ile öğrenicilerin yabancı dil öğrenimi arasındaki koşutluk irdelenmektedir. Çalışmanın birinci bölümünde konu ile ilgili yapılan art alan çalışması sunulmaktadır. Burada sosyo-ekonomik düzey - ders başarımı arasındaki bağlantı, bu konuyu destekleyen ve karşı çıkan görüşler doğrultusunda açıklanmaktadır. Çalışmanın ikinci bölümünde, araştırmanın genel düzenlenmesi ve veri toplama yollan hakkında bilgi verilmektedir. Daha sonra toplanan verilerin bulgusal dökümü, değerlendirilmesi ve yorumu aktarılmaktadır. Çalışmanın son bölümü sonuç ve sonuçlar doğrultusunda ortaya konan önerilere ayrılmıştır. II