Özet:
öğrenme stratejileri dil öğrenimiye ilgili araştırmaların ana konularından birisi haline gelmiştir. Araştırmacılar, öğrenme stratejilerini keşfetmenin daha iyi bir eğitim ve öğretim sağlayacağı konusunda birleşmişlerdir. Bu hem öğrenicinin kendini tanıyarak kendisine uygun şekilde çalışabilmesini hem de öğretenin karşısındakine daha fazla yardımcı olabilmesini sağlayacaktır. Uygun öğrenme stratejilerini kullanabilen öğreniciler hem daha iyi öğrenebilecek hem de kendi kendine çalışabilecektir. Bu araştırmanın amacı ise Anadolu Lisesi öğrencilerinden seçilen bir grubun dil öğrenme stratejilerini bulmaktır. Araştırmanın verileri Tuzla Behiye-Dr.Nehviz Işıl Anadolu Lisesinde öğrenim görmekte olan 146 öğrenciden derlenmiştir. Oxford'un 50 sorudan oluşan Dil Öğrenme Stratejileri Döküm Sormacası (Oxford's Strategy Inventory for Language Learning (SILL) (1989a)) bu araştırmaya temel olmuştur. Araştırmacı tarafından geliştirilen ve 8 sorudan oluşan bir artalan sormacası da Oxford'un sormacasıyla birlikte uygulanmışta-. Verileri değerlendirmede ise SPSS ( Statistical Package for the Social Sciences ) veri değerlendirme programı sürüm 10 kullanılmıştır. Bu çalışmanın önermeleri şöyle lenebilir: Bu alanda dil öğrenme stratejileri kullanımını etkileyen diğer değişkenleri de içeren daha fazla çalışmalar yapılarak iyi bir izlence hazırlanmalı öğrencilerin dil öğrenme stratejilerinin geliştirilmesi sağlanmalıdır.