YTÜ DSpace Kurumsal Arşivi

İlköğretim ikinci sınıflarında aile çevresi ve çocuğun okumaya karşı tutumu ile okuduğunu anlama becerisi arasındaki ilişkiler

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisor Y. Doç. Dr. Sema Karakelle
dc.contributor.author Şeflek Kovacıoğlu, Nurcan
dc.date.accessioned 2018-07-17T10:49:11Z
dc.date.available 2018-07-17T10:49:11Z
dc.date.issued 2006
dc.identifier.uri http://localhost:6060/xmlui/handle/1/328
dc.description Tez (Yüksek Lisans) - Yıldız Teknik Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2006
dc.description.abstract Bu çalışmada, okuduğunu anlama becerilerinin gelişiminde, ev çevresinin ve ailenin destek biçiminin özellikleri ve çocuğun okumaya olan tutumunun etkisi incelenmiştir.Bu amaçla, ilköğretim ikinci sınıf öğrencileri, okuduğunu anlama düzeyleri değerlendirilerek yüksek ve düşük olmak üzere iki gruba ayrılmış ve iki grubun ev çevresi, aile özellikleri, ailenin okuma faaliyetlerini destekleme biçimi, çocuğun okuma materyallerine duyduğu ilgi ve okuma faaliyetine olan tutum karşılaştırılmıştır.Uygulama İstanbul'un Avrupa yakasında bulunan iki devlet okulundaki II. sınıflarda okuyan 146 çocuk ve ailesi üzerinde yürütülmüştür.Araştırma sonucunda; annelerin, okul öncesi dönemde, öğrencilerin okuma faaliyetlerine destek vermeleri anlama düzeyini etkileyen bir faktör olarak görülürken, öğrencilerin okuma materyallerine ilgileri, anlama becerisine etki eden bir faktör olarak bulunmamıştır. Bunun yanında, araştırmanın sonucunda elde edilen verilere göre, çocuğun okumaya karşı geliştirdiği olumlu veya olumsuz tutum,çocuğun okuduğunu anlama düzeyine etki eden bir faktördür.
dc.subject Aile çevresinin öğrenime etkisi
dc.subject Okuduğunu anlama becerisi
dc.title İlköğretim ikinci sınıflarında aile çevresi ve çocuğun okumaya karşı tutumu ile okuduğunu anlama becerisi arasındaki ilişkiler
dc.type Tez


Bu öğenin dosyaları

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster