Özet:
Çağdaş yönetim anlayışı ile birlikte okul müdürlerinin görevleri arasına teknolojinin planlanması, uygulanması ve kurumsallaştırılması da eklenmiştir. Okul yöneticilerinin okullarının etkililiklerini sürdürebilmeleri için çağa uygun olarak teknolojiyi okula, eğitim ve öğretim programlarına entegre etmeleri gerekmektedir. Okul müdürlerinin bu görevleri yerine getirmedeki başarıları, onların teknolojiye ilişkin tutumlarıyla yakından ilişkilidir. Bu araştırmanın genel amacı, özel ilköğretim okulu müdürleri ile resmi ilköğretim okulu müdürleri arasında teknolojiye karşı tutum farklılığının olup olmadığını belirlemek ve teknolojiye ilişkin tutumu etkileyen faktörleri incelemektir. Araştırma verileri, İstanbul ili Bahçelievler, Bakırköy ve Beşiktaş ilçelerindeki 25'i özel olmak üzere toplam 103 ilköğretim okulu müdürüne ölçek uygulaması yoluyla elde edilmiştir. Araştırmada kullanılan ölçek, Abant İzzet Baysal Üniversitesi'nde Sadegül Akbaba (2002) tarafından geliştirilmiştir. Elde edilen veriler aritmetik ortalama, standart sapma, korelasyon, tek yönlü varyans analizi ve t-test teknikleri kullanılarak çözümlenmiş, yorumlanmış ve raporlaştırılmıştır. Araştırma sonuçlarına göre özel ilköğretim okulu müdürleriyle resmi ilköğretim okulu müdürlerinin teknolojiye ilişkin tutumlarında anlamlı bir farklılık yoktur ve genelde ilköğretim okulu müdürleri teknolojiye ilişkin olumlu tutum (X=4.14) içindedir. Ayrıca kullanımla tutum arasında yüksek korelasyon olduğu saptanmıştır.