Özet:
Bu araştırma ilköğretim okulu müdürlerinin görev tanımı kapsamında yer alan görevlere ayırdıkları zamanın belirlenmesi amacıyla yapılmıştır. Araştırma genel tarama modeli esas alınarak yapılmıştır. Araştırmanın evrenini İstanbul ili, Kağıthane ilçesi'ne ait 47 resmi ilköğretim okulunun müdürleri oluşturmaktadır. Araştırmada evrenin tamamına ulaşıldığından tamsayım yapılmış olup örneklem alınmamıştır. Araştırmada ilköğretim okulu müdürlerinin görevlerini gerçekleştirirken yönetim işlerinden her birine ne kadar zaman ayırdıkları, ayrılan bu zamanın onların ders yüklerine ve kıdemlerine göre anlamlı bir farklılık gösterip göstermediği, zamanlarım etkili kullanmalarım engelleyen faktörlerden ne derece etkilendikleri gibi alt problemler için Aksoy (1993) tarafından geliştirilen anket uygulanmıştır. Verilerin çözümlenmesi için yüzde, frekans, aritmetik ortalama, standart sapma, tek yönlü varyans analizi, tukey HSD testi testi tekniklerinden yararlanılmıştır. Araştırmanı sonucunda, ilköğretim okulu müdürlerinin günlük ortalama 9,5 saat çalıştıkları belirlenmiştir. Ayrıca yönetim işlerinden en çok personel ve öğrenci işlerine, en az ise yazı ve diğer işlere zaman ayrıldığı belirlenmiştir. İlköğretim okulu müdürlerinin görevlerini yerine getirirken yönetim işlerine ayırdıkları zaman, onların ders yükleri ve kıdemlerine göre.05 düzeyinde anlamlı farklılık gösterdiği belirlenmiştir. İlköğretim okulu müdürleri zamanlarım etkili kullanmayı birinci derecede engelleyen etmenler olarak; toplantıların gereksiz yere uzaması, memur olmayışı ve yetenekli eleman yokluğunu belirtmişlerdir. Araştırma sonuçlarına göre, uygulayıcılara ve araştırmacılara yönelik öneriler sunulmuştur. iii