YTÜ DSpace Kurumsal Arşivi

İstanbul ili Kağıthane ilçesinde çalışan ilköğretim okulu müdürlerinin görev tanımı kapsamında yer alan görevlere ayırdıkları zamanın belirlenmesi

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisor Prof. Dr. Ali İlker Gümüşeli
dc.contributor.author Arazsu, Onur
dc.date.accessioned 2018-07-17T10:51:48Z
dc.date.available 2018-07-17T10:51:48Z
dc.date.issued 2005
dc.identifier.uri http://localhost:6060/xmlui/handle/1/519
dc.description Tez (Yüksek Lisans) - Yıldız Teknik Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2005
dc.description.abstract Bu araştırma ilköğretim okulu müdürlerinin görev tanımı kapsamında yer alan görevlere ayırdıkları zamanın belirlenmesi amacıyla yapılmıştır. Araştırma genel tarama modeli esas alınarak yapılmıştır. Araştırmanın evrenini İstanbul ili, Kağıthane ilçesi'ne ait 47 resmi ilköğretim okulunun müdürleri oluşturmaktadır. Araştırmada evrenin tamamına ulaşıldığından tamsayım yapılmış olup örneklem alınmamıştır. Araştırmada ilköğretim okulu müdürlerinin görevlerini gerçekleştirirken yönetim işlerinden her birine ne kadar zaman ayırdıkları, ayrılan bu zamanın onların ders yüklerine ve kıdemlerine göre anlamlı bir farklılık gösterip göstermediği, zamanlarım etkili kullanmalarım engelleyen faktörlerden ne derece etkilendikleri gibi alt problemler için Aksoy (1993) tarafından geliştirilen anket uygulanmıştır. Verilerin çözümlenmesi için yüzde, frekans, aritmetik ortalama, standart sapma, tek yönlü varyans analizi, tukey HSD testi testi tekniklerinden yararlanılmıştır. Araştırmanı sonucunda, ilköğretim okulu müdürlerinin günlük ortalama 9,5 saat çalıştıkları belirlenmiştir. Ayrıca yönetim işlerinden en çok personel ve öğrenci işlerine, en az ise yazı ve diğer işlere zaman ayrıldığı belirlenmiştir. İlköğretim okulu müdürlerinin görevlerini yerine getirirken yönetim işlerine ayırdıkları zaman, onların ders yükleri ve kıdemlerine göre.05 düzeyinde anlamlı farklılık gösterdiği belirlenmiştir. İlköğretim okulu müdürleri zamanlarım etkili kullanmayı birinci derecede engelleyen etmenler olarak; toplantıların gereksiz yere uzaması, memur olmayışı ve yetenekli eleman yokluğunu belirtmişlerdir. Araştırma sonuçlarına göre, uygulayıcılara ve araştırmacılara yönelik öneriler sunulmuştur. iii
dc.subject Okul yöneticilerinin görevleri
dc.subject İstanbul Kağıthane İlköğretim okulu müdürleri
dc.subject İlköğretim okulu müdürleri görev tanımları
dc.title İstanbul ili Kağıthane ilçesinde çalışan ilköğretim okulu müdürlerinin görev tanımı kapsamında yer alan görevlere ayırdıkları zamanın belirlenmesi
dc.type Tez


Bu öğenin dosyaları

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster