YTÜ DSpace Kurumsal Arşivi

Kentsel bir politika olarak küreselleşen kentlerin mekan pazarlama stratejilerinin değerlendirmesi

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisor Prof. Dr. Hüseyin Cengiz
dc.contributor.author Kurtarır, Erhan
dc.date.accessioned 2018-07-19T12:34:35Z
dc.date.available 2018-07-19T12:34:35Z
dc.date.issued 2006
dc.identifier.uri http://localhost:6060/xmlui/handle/1/6053
dc.description Tez (Yüksek Lisans) - Yıldız Teknik Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, 2006
dc.description.abstract Mekan pazarlama yaklaşımı, mekan için olumlu imaj yaratılarak girişimcilerin, turistlerin, kurumların, etkinliklerin ve benzeri öğelerin mekana çekilmesi gibi farklı amaçlarla kullanılmıştır. Bugün de kentler turistleri, yatırımları, şirketleri ve yetenekli işgücünü mekanlarına çekmeye ve ayrıca ihracat için yeni pazarlar bulmaya çalışmaktadırlar. Bu amaçla kentler stratejik pazarlama yönetimi araçlarını kullanmakta ve mekanlarını marka haline getirmeye çalışmaktadırlar. Bu çalışmada, küresel ölçekte rekabet koşullarının farklılaşması ve endüstrisizleşme süreçlerinin sonucunda gittikçe önem kazanan kent pazarlama stratejilerinin Avrupa örneklerinin değerlendirmesi yapılmaktadır. Mekan pazarlama yaklaşımı küreselleşme sürecinde yaşanan rekabet ortamında gerek duyulan bir strateji olduğu için bu çalışmada seçilen örnek kentler, küreselleşme sürecinde İstanbul'un da içinde yer aldığı gama kentler statüsünde yer alan ve küresel sisteme eklemlenebilmek için sahip olmadıkları yeni kapasiteleri mekan pazarlama tekniklerini de uygulayarak geliştiren ve çekici kent ortamı yaratarak küresel aktörleri kazanmayı hedefleyen merkez Avrupa kentlerinden seçilmişlerdir. Çalışmanın kuramsal bölümünde kavramın açıklanmasında yararlanılan kentsel rekabet ortamı, yerel ekonomik gelişim, kültür odakları ve yaratıcı işgücü yaklaşımları açıklanmaktadır. Tezin üçüncü bölümünde örnek alan seçiminin dayandığı ölçütler belirtilmekte dördüncü ve beşinci bölümlerde de seçilen Berlin ve Barselona kentlerinin kenti pazarlama süreçleri anlatılmaktadır. Sonuç bölümünde de araştırılan kavramın ve incelenen örneklerin ortaya koyduğu veriler tartışılmaktadır.
dc.subject Mekan pazarlama kavramı
dc.subject Örnek alan seçimi
dc.subject Berlin’deki kentsel dönüşüm ve pazarlama stratejileri
dc.subject Kentlerin pazarlanması
dc.subject Kentsel rekabet
dc.subject Küreselleşen kentler
dc.subject Çekici kent
dc.subject Organizasyon kapasitesi
dc.title Kentsel bir politika olarak küreselleşen kentlerin mekan pazarlama stratejilerinin değerlendirmesi
dc.type Tez


Bu öğenin dosyaları

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster