Özet:
Yaptığımız incelemeler sonucu, sponsorluk kavramının önemi, şirketlerin sponsorluk tercihleri, şirketler tararından sağlanan bu kaynağın ne şekilde kullanıldığı incelenerek, sponsorluk merkezli kurumların izlemesi gereken yollar araştırılmıştır.. Gelişen dünyada milyarlarca dolarlık bütçelere sahip olan sponsorluk, sponsorluk merkezli organizasyonların ve şirketlerin karşılıklı kazançlar elde ettiği bir iş anlaşmasına dönüşmektedir. Sponsorluk yapan şirketler, uzun vadede daha önceden kendileri tarafından tanımlanmış bir fayda beklentisi ile hedef kitlelerine ulaşmak, kurumsallaşma sürecine katkıda bulunmak ya da çalışanlarım motive etmek için sponsorluk yapmaktadırlar. Sponsor olan şirketlerin yarattığı bu kaynağın sponsorluk merkezli sanat kurumlan tarafından doğru yönetilmesi, planlanması ve kullanılması sonucunda dünya çapında tanınmış birçok sanatçı ve sanat etkinliği Türkiye'de seyirci ile buluşabilmiştir. Maddi yetersizlikler ya da devletin imkanlarının sınırlı olması sonucu hayata geçirilemeyecek olan pek çok proje sponsorluk anlaşmalarının sağladığı maddi kaynaklar sayesinde hayata geçirebilmiştir. Bu çalışmada sponsorluk yatırımı yapacak kurumların bu yatırımı belli bir plan dahilinde uzun süreli gerçekleştirmeleri gerektiği ve sponsor arayan organizasyonların bu süreci dikkatli planlamaları gerektiğinin altı çiziliyor.