YTÜ DSpace Kurumsal Arşivi

Türkiye'de sanatın desteklenmesinde sponsor şirketler ve kültür kurumlarının izlediği stratejiler

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisor Öğr. Gör. Zehra Erkün Oruçoğlu
dc.contributor.author Belgin, Metin
dc.date.accessioned 2018-07-23T11:13:34Z
dc.date.available 2018-07-23T11:13:34Z
dc.date.issued 2005
dc.identifier.uri http://localhost:6060/xmlui/handle/1/6544
dc.description Tez (Yüksek Lisans) - Yıldız Teknik Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2005
dc.description.abstract Yaptığımız incelemeler sonucu, sponsorluk kavramının önemi, şirketlerin sponsorluk tercihleri, şirketler tararından sağlanan bu kaynağın ne şekilde kullanıldığı incelenerek, sponsorluk merkezli kurumların izlemesi gereken yollar araştırılmıştır.. Gelişen dünyada milyarlarca dolarlık bütçelere sahip olan sponsorluk, sponsorluk merkezli organizasyonların ve şirketlerin karşılıklı kazançlar elde ettiği bir iş anlaşmasına dönüşmektedir. Sponsorluk yapan şirketler, uzun vadede daha önceden kendileri tarafından tanımlanmış bir fayda beklentisi ile hedef kitlelerine ulaşmak, kurumsallaşma sürecine katkıda bulunmak ya da çalışanlarım motive etmek için sponsorluk yapmaktadırlar. Sponsor olan şirketlerin yarattığı bu kaynağın sponsorluk merkezli sanat kurumlan tarafından doğru yönetilmesi, planlanması ve kullanılması sonucunda dünya çapında tanınmış birçok sanatçı ve sanat etkinliği Türkiye'de seyirci ile buluşabilmiştir. Maddi yetersizlikler ya da devletin imkanlarının sınırlı olması sonucu hayata geçirilemeyecek olan pek çok proje sponsorluk anlaşmalarının sağladığı maddi kaynaklar sayesinde hayata geçirebilmiştir. Bu çalışmada sponsorluk yatırımı yapacak kurumların bu yatırımı belli bir plan dahilinde uzun süreli gerçekleştirmeleri gerektiği ve sponsor arayan organizasyonların bu süreci dikkatli planlamaları gerektiğinin altı çiziliyor.
dc.subject Sponsorluğun tanımı
dc.subject Spor sponsorluğu
dc.subject Şirketlerde sponsorluk planı
dc.title Türkiye'de sanatın desteklenmesinde sponsor şirketler ve kültür kurumlarının izlediği stratejiler
dc.type Tez


Bu öğenin dosyaları

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster