YTÜ DSpace Kurumsal Arşivi

Sanat yapıtı ve üretim sürecinde 'öteki' ile ilişki

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisor Y. Doç. Dr. Zerrin İren Boynudelik
dc.contributor.author Layıkel, Şehnaz
dc.date.accessioned 2018-07-23T11:13:59Z
dc.date.available 2018-07-23T11:13:59Z
dc.date.issued 2006
dc.identifier.uri http://localhost:6060/xmlui/handle/1/6567
dc.description Tez (Yüksek Lisans) - Yıldız Teknik Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2006
dc.description.abstract Felsefe, psikanaliz, antropoloji ve sinema literatürlerinde `öteki' ile ilişkinin kuramsal olarak nasıl kavramsallaştırıldığı incelenmiştir. Dünyada "öteki" ile ilişki kuran sanat yapıtlarının ve süreçlerinin tarihsel gelişimi ile bu yapıt ve süreçleri tanımlamak için önerilen kavramlar incelenmiştir. İstanbul'dan seçilen dört örnek olarak Oda Projesi, Kutluğ Ataman'ın Peruk Takan Kadınlar ve Küba adlı video enstalasyonları, Selda Asal'ın Umudun Geri Kazanılması projesi Hale Tenger'in Temiz Ölüm Nöbeti: Bosna-Hersek, Dışarı Çıkamadık Çünkü Hep Dışardaydık çeri Giremedik Çünkü Hep İçerdeydik ve Sandık Odası adlı yapıtları ve üretim süreçleri bağlamında `öteki' ve `ötekilik' durumu ile nasıl bir ilişki kurdukları incelenmiştir.Bunu yaparken, seçilen kuramsal kavramsallaştırmalardan yararlanılmıştır.
dc.subject ‘öteki’ ile ilişki: kuramsal kavramsallaştırmalar
dc.subject Dünyada ‘öteki’ ile ilişki kuran sanatsal süreçlerin tarihçesi
dc.subject Güncel sanatta ‘Öteki’ ile ilişki kuran İstanbul kökenli sanat yapıtları ve süreçleri
dc.title Sanat yapıtı ve üretim sürecinde 'öteki' ile ilişki
dc.type Tez


Bu öğenin dosyaları

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster