Özet:
Bu çalışmada günümüzde bir felsefe haline gelen Toplam Kalite Yönetimi'nde kullanılan bir teknik olan "Benchmarking" anlatılmaya çalışılmaktadır. Birinci bölümde kalite kavramı üzerinde durulmuş, tanımı, gelişimi ve neden önemli olduğuna değinilmiştir. İkinci bölümde Toplam Kalite kavramından başlayarak sırasıyla Toplam Kalite Kontrol Ve Toplam Kalite Yönetimi açıklanmaya çalışılmıştır.. Üçüncü bölümde sürekli gelişmek için Toplam Kalite Yönetimi içerisinde kullanılan bir teknik olan bencmarking'ten bahsedilmiştir. Tanımı, TKY içindeki yeri, amacı, yararları, türleri ve sürecinden detaylı bir şekilde bahsedilmiştir. Dördüncü bölümde bir firmadaki satış süreci için yapılan bencmarking çalışmasına ve ülkemizin Toplam Kalite Yönetimi konusundaki öncü ve ödüllü firması Netaş'ta Benchmarking 'in nasıl uygulandığı konusuna yer verilmiştir. Sonuç ve öneriler bölümüyle çalışma bitirilmiştir.