YTÜ DSpace Kurumsal Arşivi

Toplam kalite yönetimi yolculuğunda bir araç: Benchmarking

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisor Dr. Şule Çerik
dc.contributor.author Doğan, İsmail Murat
dc.date.accessioned 2018-07-23T13:11:59Z
dc.date.available 2018-07-23T13:11:59Z
dc.date.issued 2000
dc.identifier.uri http://localhost:6060/xmlui/handle/1/6846
dc.description Tez (Yüksek Lisans) - Yıldız Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2000
dc.description.abstract Bu çalışmada günümüzde bir felsefe haline gelen Toplam Kalite Yönetimi'nde kullanılan bir teknik olan "Benchmarking" anlatılmaya çalışılmaktadır. Birinci bölümde kalite kavramı üzerinde durulmuş, tanımı, gelişimi ve neden önemli olduğuna değinilmiştir. İkinci bölümde Toplam Kalite kavramından başlayarak sırasıyla Toplam Kalite Kontrol Ve Toplam Kalite Yönetimi açıklanmaya çalışılmıştır.. Üçüncü bölümde sürekli gelişmek için Toplam Kalite Yönetimi içerisinde kullanılan bir teknik olan bencmarking'ten bahsedilmiştir. Tanımı, TKY içindeki yeri, amacı, yararları, türleri ve sürecinden detaylı bir şekilde bahsedilmiştir. Dördüncü bölümde bir firmadaki satış süreci için yapılan bencmarking çalışmasına ve ülkemizin Toplam Kalite Yönetimi konusundaki öncü ve ödüllü firması Netaş'ta Benchmarking 'in nasıl uygulandığı konusuna yer verilmiştir. Sonuç ve öneriler bölümüyle çalışma bitirilmiştir.
dc.subject Toplam kalite yönetimi
dc.subject Benchmarking
dc.title Toplam kalite yönetimi yolculuğunda bir araç: Benchmarking
dc.type Tez


Bu öğenin dosyaları

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster