Abstract:
E-İşletme' nin gerekliliği konusundaki herhangi bir şüphe, konunun aciliyetinin artması nedeniyle çabucak zihinlerden silinmektedir. Dünyanın her yerinde her endüstrideki şirketler, eğer günümüz ortamında başarılı bir şekilde rekabet etmek istiyorlarsa, basitçe E-İşletme yetenekleri geliştirmeleri gerektiğini biliyorlar. E-İşletme' nin bir seçenek değil, hayatta kalma sorunu olduğunu çabucak anlamış durumdalar. Bu anlayış, E-İşletme teknolojisine doğru uyarlamaların sayısını geometrik orantılı olarak büyütmektir. Yine de, tüm çeşitlerdeki örgütler gerçek çok kanallı E-İşletme' yi ararken ve böylece gelirlerinde, çalışan verimliliğinde ve müşteri tatmininde büyük artışlar sağlamaya çalışırken, bu tezin onların değişim süreçlerine yapabileceği katkı çok da büyük olmayabilir. Örgütlerin gerçek deneyimlerine dayanan belirli tam ve anlamlı rehberliğin eksikliği, bu dönüşümü zorlu yapmaktadır. E-İşletme örgüt yapısının ilk uygulayıcıları, yollarını genellikle deneme yanılma yoluyla buluyorlardı. İyi haber ise, bunlar dikkatlice incelenip üzerinde çalışıldıkça, ortak yanlarının farklılıklarından daha çok olduğunun görülmesidir.