YTÜ DSpace Kurumsal Arşivi

Otomotiv sektörü satış sonrası hizmetlerde kurumsal kaynak planlama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisor Doç. Dr. İbrahim Kırçova
dc.contributor.author Sarısoy, Emrah
dc.date.accessioned 2018-07-23T13:22:09Z
dc.date.available 2018-07-23T13:22:09Z
dc.date.issued 2004
dc.identifier.uri http://localhost:6060/xmlui/handle/1/6936
dc.description Tez (Yüksek Lisans) - Yıldız Teknik Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2004
dc.description.abstract Bu çalışmayla, otomotiv sektöründe uygulanan satış sonrası hizmet süreçleri incelenmiş, bu süreçlerin kurumsal kaynak planlama (ERP) yaklaşımı ile yönetimi üzerinde durulmuştur. Bu bağlamda kurumsal kaynak planlama uygulamalarının gelişimine temel olan malzeme ihtiyaç planlama (MRP I), üretim kaynaklan planlama (MRP E), dağıtım ihtiyaçları planlama (DRP I), dağıtım kaynaklan planlama (DRP E) konularından bahsedilmiştir. Müşteri ilişkileri yönetimi (CRM) uygulamalarıın da içerecek şekilde gelişimine devam eden kurumsal kaynak planlama uygulamaları (ERP E) çok yeni olmasına rağmen, çalışmada bu son gelişmeler de anılmıştır. Çalışmada aynca müşterinin sesini tasarım süreçlerini tetiklemek üzere bir girdi olarak kullanmak üzere en kuvvetli araç olarak görülen kalite işlevi yayma (QFD) araçlarının da temelleri hakkında bilgi verilmiş, bu araçlann kurumsal kaynak planlama sistemlerine dahil edilmesi halinde sağlanacak faydalara değinilmiştir. Çalışma Ford Otosan firmasının satış sonrası hizmet yönetim yazılımının detaylı incelemesi ile tamamlanmıştır.
dc.subject Otomativ sektörü ve satış sonrası hizmetler
dc.subject Kurumsal kaynak planlama
dc.title Otomotiv sektörü satış sonrası hizmetlerde kurumsal kaynak planlama
dc.type Tez


Bu öğenin dosyaları

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster