Özet:
Şirketlerin satış departmanlarında çalışanların şirket imajının nasıl etkiledikleri, Türkiye'de faaliyet gösteren ve farklı gelir gruplarına hitap eden dört firma üzerinden incelenmiştir. İncelemede çok yaygın kullanılan anket yöntemi kullanılmıştır. Anketlerden elde edilen veriler bir istatistiki yazılım programı olan SPSS programıyla analiz edilmiştir. Analizin ilk aşamasında, seçilen dört firmanın baskın şirket kişilikleri belirlenmiş, ve bu kişilik özelliklerinin algılanışının deneklerin demografik, ve tabi oldukları sosyo ekonomik statülere göre değişiklik gösterip göstermediğine bakılmıştır. Analizin ikinci aşamasında, insanların çalışanların fiziksel özellikleri nasıl algıladıkları incelenmiştir. Araştırmanın son aşamasında ise, müşterilerin satış departmanında çalışanlardan beklentileri belirlenmiş, araştırma çerçevesinde seçilen dört firmanın satış temsilcilerinin bu beklentileri karşılayıp karşılamadıklarına bakılmıştır. Anahtar Kelimeler: Şirket İmajı, algılama, şirket kişiliği, fiziksel çekicilik, şirket kimliği