Özet:
Sponsorluk kavramına ve kurum imajına şirketlerce önem verildiği, şirketlerin kurum imajlarım geliştirmek ve çeşitli aktivitelere sponsor olabilmek için yaptıkları büyük yatırımlardan ve gerçekleşen sponsorluk etkinliklerinin artan sayısından bellidir. Ancak, sponsorluk ve kurum imajı arasındaki ilişki hakkında çok az şey bilinmektedir. Bu tez çalışmasının amacı, sponsorluk ve kurum imajı arasındaki ilişkiyi incelemektir. Çalışmada Yıldız Teknik Üniversitesi'nde lisans öğrencilerine yönelik olarak yapılan alan araştırmasına yer verilmiştir. Araştırmada tanımlayıcı araştırma yöntemi kullanılmıştır. Anketlerden elde edilen verilerin çözümlenmesinde ise SPSS 11.5 programı aracılığıyla frekans analizi, chi-square testi ve kruskal-wallis testleri kullanılmıştır. Araştırma sonucunda kurum imajı ile sponsorluğun yararlan arasında anlamlı bir ilişki bulunmuştur. Anahtar Kelimeler: Halkla ilişkiler, kurum imajı, sponsorluk.