Özet:
İçerisinde bulunduğunuz teknoloji toplumu ve iletişim çağında reklamlar ve reklamcılık gün geçtikçe daha da önem kazanmaktadır. Tüketiciler gün içerisinde yüzlerce defa reklamlara maruz kalmaktadırlar ve hangi reklamların daha iyi algılanacağı ve hatırlanacağı o reklamın başarısını doğrudan etkilemektedir. Nasıl ki reklam verenler kendi ürünlerini satmak için rekabet ediyorlarsa, reklamlar da daha etkin olabilmek için kendi içlerinde rekabet etmektedirler. Cinsellik, reklam etkinliğini arttırmak amacı ile sıklıkla kullanılan bir tekniktir. Bu tekniğin en sık kullanılan şekli ise kadın bedeninin cinsel çekicilik unsuru olarak sergilenmesidir.İnsan doğası gereği cinsellik odaklı bir varlıktır fakat toplumsal kurallar cinselliğin bastırılmasına yol açmaktadır. Her ne kadar bastırılmaya çalışılsa da cinsellik daima dikkat çekici olmaktadır. Bunun farkında olan reklamcılar ise cinselliği reklamlarında kullanmaktadırlar. Kadın bedeninin cinsel çekicilik unsuru olarak sergilenmesi, birçok tartışma sebep olmuş olmasına karşın halen sıklıkla kullanılmaktadır. Bu da göstermektedir ki her ne kadar aksi görüşler olsa da cinsellik reklam etkinliğini arttırmaktadır.Bu çalışma basılı reklamlarda kadın bedeninin cinsel çekicilik unsuru olarak kullanılmasının marka hatırlanabilirliği üzerindeki etkisini araştırmaktadır. Geçmiş çalışmalar çoğunlukla cinselliğin dikkat çekiciliği arttırdığını fakat marka hatırlanabilirliğini düşürdüğünü ortaya koymuştur. Bu konu literatürde sıklıkla incelenmiş bir konu olmasına rağmen henüz bir fikir birliği sağlanamamıştır. Yapılan literatür taraması sonucunda Türkiye'de bu konu ile ilgili yapılmış olan herhangi bir çalışmaya rastlanmamıştır. Bu çalışma Türkiye'de cinselliğin reklamlarda kullanımının marka hatırlanabilirliğine etkisi üzerine gerçekleştirilen ilk kantitatif çalışma olma özelliğini taşımaktadır.