YTÜ DSpace Kurumsal Arşivi

Türkiye'de basılı reklamlarda kadın imgesinin cinsel çekicilik unsuru olarak kullanılmasının marka hatırlanabilirliği üzerindeki etkisı

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisor Prof. Dr. İbrahim Kıcova
dc.contributor.author Tuzla, Hayri
dc.date.accessioned 2018-07-24T07:11:52Z
dc.date.available 2018-07-24T07:11:52Z
dc.date.issued 2011
dc.identifier.uri http://localhost:6060/xmlui/handle/1/7072
dc.description Tez (Yüksek Lisans) - Yıldız Teknik Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2011
dc.description.abstract İçerisinde bulunduğunuz teknoloji toplumu ve iletişim çağında reklamlar ve reklamcılık gün geçtikçe daha da önem kazanmaktadır. Tüketiciler gün içerisinde yüzlerce defa reklamlara maruz kalmaktadırlar ve hangi reklamların daha iyi algılanacağı ve hatırlanacağı o reklamın başarısını doğrudan etkilemektedir. Nasıl ki reklam verenler kendi ürünlerini satmak için rekabet ediyorlarsa, reklamlar da daha etkin olabilmek için kendi içlerinde rekabet etmektedirler. Cinsellik, reklam etkinliğini arttırmak amacı ile sıklıkla kullanılan bir tekniktir. Bu tekniğin en sık kullanılan şekli ise kadın bedeninin cinsel çekicilik unsuru olarak sergilenmesidir.İnsan doğası gereği cinsellik odaklı bir varlıktır fakat toplumsal kurallar cinselliğin bastırılmasına yol açmaktadır. Her ne kadar bastırılmaya çalışılsa da cinsellik daima dikkat çekici olmaktadır. Bunun farkında olan reklamcılar ise cinselliği reklamlarında kullanmaktadırlar. Kadın bedeninin cinsel çekicilik unsuru olarak sergilenmesi, birçok tartışma sebep olmuş olmasına karşın halen sıklıkla kullanılmaktadır. Bu da göstermektedir ki her ne kadar aksi görüşler olsa da cinsellik reklam etkinliğini arttırmaktadır.Bu çalışma basılı reklamlarda kadın bedeninin cinsel çekicilik unsuru olarak kullanılmasının marka hatırlanabilirliği üzerindeki etkisini araştırmaktadır. Geçmiş çalışmalar çoğunlukla cinselliğin dikkat çekiciliği arttırdığını fakat marka hatırlanabilirliğini düşürdüğünü ortaya koymuştur. Bu konu literatürde sıklıkla incelenmiş bir konu olmasına rağmen henüz bir fikir birliği sağlanamamıştır. Yapılan literatür taraması sonucunda Türkiye'de bu konu ile ilgili yapılmış olan herhangi bir çalışmaya rastlanmamıştır. Bu çalışma Türkiye'de cinselliğin reklamlarda kullanımının marka hatırlanabilirliğine etkisi üzerine gerçekleştirilen ilk kantitatif çalışma olma özelliğini taşımaktadır.
dc.subject Cinsellik ve reklamlarda kullanılması
dc.subject Reklam ve reklamcılık
dc.subject Türkiye’de cinsellik
dc.title Türkiye'de basılı reklamlarda kadın imgesinin cinsel çekicilik unsuru olarak kullanılmasının marka hatırlanabilirliği üzerindeki etkisı
dc.type Tez


Bu öğenin dosyaları

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster