Özet:
Bebek maması kullanan annelerin tüketici tercihini etkileyen faktörlerin tespiti, bu faktörlerin demografik özelliklerle ilişkisi ve kümeleme analizi ile tüketici tipolojilerinin çıkarılarak karşılaştırıldığı çalışmada Hindmarch and Wells'ın (2005) çalışması temel alınmaktadır. Araştırma yöntemi olarak kantitatif araştırma yönteminden anket yöntemi tercih edilmiştir. Hazırlanan anketler 310 katılımcıya cevaplandırılmıştır. SPSS 11.5 paket programından yararlanılarak elde edilen analizlerde annelerin tüketici tercihini etkileyen 6 faktör ve 4 farklı tüketici tipolojisi elde edilmiştir. Faktörler ve müşteri tipolojileri bazında Hindmarch and Wells'ın (2005) çalışması ile paralellik göstermesine karşın farklılıklarda bulunmaktadır.