Özet:
Gerçekten ilerlemeler ve batarya teknolojisi elektrikli araçlar ve kamyonetleri gaz tahrikli araçların ciddi alternatifi yapabilir. Mühendisler, çevre, medyada önemli konu oldu zaman veya yakıt maliyeti arttığı zaman elektrikli araçlar hakkında düşünmeye başladılar. Bu araçlar temiz, verimli ve fosil yakıtlara bağlı değildir. Bununla birlikte, geniş çaplı kabulünü engelleyen kısa mesafe sürüşü gibi engellerle de karşılaşabilirler. Fakat bu engelleri ortadan kaldırmak için çeşitli yollar bulunabilir. Elektrikli araçlarda yeni bulgular kalabalık şehirlerde hava kirliliğini azaltmada yardımcı olduğunu gösterir. 40 -50 (mpg) yakıt ekonomisi ancak 2000 li yıllarda elde edilebilir. Fakat henüz bu araçları alel acele piyasaya sürmeye gerek yoktur. Çünkü bu araçlar halen daha test aşamasındadır. Şehirlerde araç kullanımını incelediğimizde kullanıcılar hergün sınırlı bir mesafe için araçlarını kullanır ve gün sonunda onları merkezi yerlere geri getirir. Bu yüzden elektrikli kamyonet çalışmaları üzerinde yoğunlaşıldı. Elektrikli araçların gelecekteki fikri düşünüldüğünde, günlük yapılan mesafenin sınırlı ve araçların gece merkeze tekrar geleceği durumlara, kamyonetler daha çok uyarlar. Eaton test aracı, DSEP, kullanıma bağlı olarak 50-80 mil kapasitelidir. Bu araç 20 saniyede 50 mph'a çıkar ve kısa zamanda 70 mph'a varır. Bu araçta bulunan Nikel - Demir bataryalar 4 saat gibi kısa bir sürede şarj edilebilir. Bu çalışmada elektrikli otomobillerde kullanılan bazı belli başlı bataryalar ve araç tahrik mekanizması ile ekipmanlar hakkında bilgiler verilecektir. Bununla birlikte ifade edilen bataryalar dışında başka batarya türleri de vardır, fakat bu bataryalar hakkında ya yeterli miktar bilgimiz yoktur veya daha araştırma ve geliştirme safhasındadır. Aynı zamanda bu araç bataryaları performans açısından kesinliktle içten yanmalı motorların performans verileriyle karşılaştırılmayacaklar ve sadece gelecekteki elektrikli otomobil fikri ile irdelenecektir.