YTÜ DSpace Kurumsal Arşivi

Elektrik enerjisi ile taşıt tahriki

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisor Prof. Dr. Raif Durak
dc.contributor.author Kılıçaslan, Tamer
dc.date.accessioned 2018-07-30T07:46:09Z
dc.date.available 2018-07-30T07:46:09Z
dc.date.issued 1995
dc.identifier.uri http://localhost:6060/xmlui/handle/1/9528
dc.description Tez (Yüksek Lisans) - Yıldız Teknik Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, 1995
dc.description.abstract Gerçekten ilerlemeler ve batarya teknolojisi elektrikli araçlar ve kamyonetleri gaz tahrikli araçların ciddi alternatifi yapabilir. Mühendisler, çevre, medyada önemli konu oldu zaman veya yakıt maliyeti arttığı zaman elektrikli araçlar hakkında düşünmeye başladılar. Bu araçlar temiz, verimli ve fosil yakıtlara bağlı değildir. Bununla birlikte, geniş çaplı kabulünü engelleyen kısa mesafe sürüşü gibi engellerle de karşılaşabilirler. Fakat bu engelleri ortadan kaldırmak için çeşitli yollar bulunabilir. Elektrikli araçlarda yeni bulgular kalabalık şehirlerde hava kirliliğini azaltmada yardımcı olduğunu gösterir. 40 -50 (mpg) yakıt ekonomisi ancak 2000 li yıllarda elde edilebilir. Fakat henüz bu araçları alel acele piyasaya sürmeye gerek yoktur. Çünkü bu araçlar halen daha test aşamasındadır. Şehirlerde araç kullanımını incelediğimizde kullanıcılar hergün sınırlı bir mesafe için araçlarını kullanır ve gün sonunda onları merkezi yerlere geri getirir. Bu yüzden elektrikli kamyonet çalışmaları üzerinde yoğunlaşıldı. Elektrikli araçların gelecekteki fikri düşünüldüğünde, günlük yapılan mesafenin sınırlı ve araçların gece merkeze tekrar geleceği durumlara, kamyonetler daha çok uyarlar. Eaton test aracı, DSEP, kullanıma bağlı olarak 50-80 mil kapasitelidir. Bu araç 20 saniyede 50 mph'a çıkar ve kısa zamanda 70 mph'a varır. Bu araçta bulunan Nikel - Demir bataryalar 4 saat gibi kısa bir sürede şarj edilebilir. Bu çalışmada elektrikli otomobillerde kullanılan bazı belli başlı bataryalar ve araç tahrik mekanizması ile ekipmanlar hakkında bilgiler verilecektir. Bununla birlikte ifade edilen bataryalar dışında başka batarya türleri de vardır, fakat bu bataryalar hakkında ya yeterli miktar bilgimiz yoktur veya daha araştırma ve geliştirme safhasındadır. Aynı zamanda bu araç bataryaları performans açısından kesinliktle içten yanmalı motorların performans verileriyle karşılaştırılmayacaklar ve sadece gelecekteki elektrikli otomobil fikri ile irdelenecektir.
dc.subject Elektirikli araçların yapısı
dc.subject Bataryaların yapısı
dc.subject Elektirikli otomobillerde kullanılan tahrik motorları
dc.subject Elektirikli otomobil kontrol sistemleri
dc.title Elektrik enerjisi ile taşıt tahriki
dc.type Tez


Bu öğenin dosyaları

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster