Özet:
Bu tezin genel amacı, dört stroklu Otto motorunda aşırı doldurma uygulaması ile değişen parametrelerin araştırılmasıdır. Yukarıdaki konunun açıklanabilmesi için ilk bölümde aşırı doldurmanın tanımı yapılıp, uygulama metodlarına ait bilgi ve şekiller verilmiştir. İkinci bölümde, Otto motorlarında aşırı doldurmanın tarihçesi ve ilk uygulamalarına ait şekil ve bilgilere işaret edilmiştir. Üçüncü bölümde, aşırı doldurma için kullanılan kompresörlere ait genel bilgiler ve hesaplama yolları belirtilmiştir. Dördüncü bölümde, aşın doldurma için kullanılan kompresör tipleri ve işletim diyagramları gösterilmiştir. Beşinci bölümde, aşırı doldurmalı iki ve dört stroklu motorun dolgu akışına ait hesaplama yolları ve diyagramlar belirtilmiştir. Altıncı bölümde, aşırı doldurmada kullanılan kompresör ve motor arasındaki etkileşim ve bu konuya ait işletim diyagramları anlatılmaktadır. Yedinci bölümde, aşırı doldurma uygulaması sonucunda artış gösteren termodinamik değerler ifade edilmektedir. Sekizinci, yani son bölümde ise, tabii emişli ve aşırı doldurmalı Otto motorlarına ait teorik performans hesaplamaları ve bu hesaplamalar sonucunda çizilen performans diyagramları bulunmaktadır. Tezin hazırlanışındaki yaklaşımımız, yukarıda basit olarak ifade ettiğimiz bölümler kullanılarak sağlanmaktadır. Sekizinci bölüme kadar metin, formül ve genel hesaplamaları ifade etmek için kullandığımız yöntem ile tezin konusunun açıklanması amaçlanmıştır. Son bolümde ise, kullandığımız yöntem, formül ve hesaplamalardan sonuç çıkarmaya yönelik olmuştur.