Özet:
Yapılan çalışmanın 1. bölümünde aşırı doldurmanın ne olduğu, neden yapıldığı ve nezaoandan beri uygulanmakta olduğu konusunda bilgi sunulmuştur. Aşırı doldurma çok geniş kapsamlı bir konu olduğu için ilk bölümde genel olarak, uygulanan aşırı doldurma sistemleri, bu sistemlerin çalışma prensipleri ve uygulama alanları işlenmiş olup, en yaygın kullanılan Turbo Şarj Sistemi daha geniş olarak ele alınmıştır. Çalışmanın E. bölümü, aşırı doldurmanın termodinamik hesaplarını kapsamaktadır. Bu bölümde, aşırı doldurma ile motor diyagramlarında meydana gelen değişiklikler, egzost gazları enerjilerinin kullanılması ve yöntemleri, türbin ve doldurucunun gücünün hesabı, aşırı doldurmanın verime etkisi gibi konular incelenmiştir. 3. Bölüm, sonuç bölümü olarak hazırlanmış ve bu bölümde aşırı doldurma sistemlerinin kendi aralarında ve normal enine 1 i motorlar ile karşılaştırmaları, aşırı doldurmanın egzost emisyonlarına etkileri konularında görüşler ortaya konulmuştur.