dc.contributor.advisor |
Yrd. Doç. Dr. Adnan Balık |
|
dc.contributor.author |
Taç, Cüneyt
|
|
dc.date.accessioned |
2018-07-30T07:46:56Z |
|
dc.date.available |
2018-07-30T07:46:56Z |
|
dc.date.issued |
1994 |
|
dc.identifier.uri |
http://localhost:6060/xmlui/handle/1/9593 |
|
dc.description |
Tez (Yüksek Lisans) - Yıldız Teknik Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, 1994 |
|
dc.description.abstract |
Yapılan çalışmanın 1. bölümünde aşırı doldurmanın ne olduğu, neden yapıldığı ve nezaoandan beri uygulanmakta olduğu konusunda bilgi sunulmuştur. Aşırı doldurma çok geniş kapsamlı bir konu olduğu için ilk bölümde genel olarak, uygulanan aşırı doldurma sistemleri, bu sistemlerin çalışma prensipleri ve uygulama alanları işlenmiş olup, en yaygın kullanılan Turbo Şarj Sistemi daha geniş olarak ele alınmıştır. Çalışmanın E. bölümü, aşırı doldurmanın termodinamik hesaplarını kapsamaktadır. Bu bölümde, aşırı doldurma ile motor diyagramlarında meydana gelen değişiklikler, egzost gazları enerjilerinin kullanılması ve yöntemleri, türbin ve doldurucunun gücünün hesabı, aşırı doldurmanın verime etkisi gibi konular incelenmiştir. 3. Bölüm, sonuç bölümü olarak hazırlanmış ve bu bölümde aşırı doldurma sistemlerinin kendi aralarında ve normal enine 1 i motorlar ile karşılaştırmaları, aşırı doldurmanın egzost emisyonlarına etkileri konularında görüşler ortaya konulmuştur. |
|
dc.subject |
Aşırı doldurma ve sistemleri |
|
dc.subject |
Aşırı doldurmanın termodinamiği |
|
dc.subject |
Güç artırma yolları |
|
dc.subject |
Motor gücü ortalama indikçe basınç ve hava miktarı arasındaki ilişki |
|
dc.subject |
Aşırı doldurmanın motor verimine ve egzoz emisyonuna etkisi |
|
dc.title |
Aşırı doldurma sistemlerinin incelenmesi ve aşırı doldurmanın motor büyüklüklerine etkilerinin teorik etüdü |
|
dc.type |
Tez |
|