Özet:
Otomobil ve kamyonetler için, frenleme performansı yüksek bir hidrolik fren sistemi dizaynı gerçekleştirilmiştir. Dizayn yöntemi ve kabuller belirlenirken, frenleme ile ilgili yönetmelikler göz önünde bulundurulmuştur. Tasarımın, bu yönetmeliklerin gereklerini karşılamasına özen gösterilmiştir. Her kabul sistemin emniyetli olması da dikkate alınarak yapılmıştır. Dizayn yöntemi belirlendikten sonra, saptanan yöntemi uygulamaya geçirmek amacıyla iki örnek taşıt seçilmiştir. Her bir taşıtın fiziksel temel verileri kullanılarak, belirlenen dizayn yöntemi adım adım uygulanmıştır. Bu temel veriler, taşıtın ağırlığı, ağırlık merkezinin yeri, dingiller arası mesafe gibi her taşıtta farklılık gösteren verilerdir. Bu verilere bağlı olarak yapılan hesaplamalar, optimum özgül fren kuvvetlerine en fazla yaklaşım sağlanacak şekilde sürdürülmüş ve hesaplamalardan elde edilen sonuçların optimum duruma yaklaşım düzeyi grafiklerle gösterilmiştir. Geliştirilen dizayn yöntemi, kritik fren sistemi elemanlarının boyutlandırılmasını içermektedir.