YTÜ DSpace Kurumsal Arşivi

Otomobil ve kamyonet fren sistemlerinin bilinen temel taşıt verilerine bağlı olarak tasarımı

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisor Prof. Dr. İrfan Yavaşlıol
dc.contributor.author Arıkan, Nazlı Banu
dc.date.accessioned 2018-07-30T08:01:05Z
dc.date.available 2018-07-30T08:01:05Z
dc.date.issued 1999
dc.identifier.uri http://localhost:6060/xmlui/handle/1/9767
dc.description Tez (Yüksek Lisans) - Yıldız Teknik Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, 1999
dc.description.abstract Otomobil ve kamyonetler için, frenleme performansı yüksek bir hidrolik fren sistemi dizaynı gerçekleştirilmiştir. Dizayn yöntemi ve kabuller belirlenirken, frenleme ile ilgili yönetmelikler göz önünde bulundurulmuştur. Tasarımın, bu yönetmeliklerin gereklerini karşılamasına özen gösterilmiştir. Her kabul sistemin emniyetli olması da dikkate alınarak yapılmıştır. Dizayn yöntemi belirlendikten sonra, saptanan yöntemi uygulamaya geçirmek amacıyla iki örnek taşıt seçilmiştir. Her bir taşıtın fiziksel temel verileri kullanılarak, belirlenen dizayn yöntemi adım adım uygulanmıştır. Bu temel veriler, taşıtın ağırlığı, ağırlık merkezinin yeri, dingiller arası mesafe gibi her taşıtta farklılık gösteren verilerdir. Bu verilere bağlı olarak yapılan hesaplamalar, optimum özgül fren kuvvetlerine en fazla yaklaşım sağlanacak şekilde sürdürülmüş ve hesaplamalardan elde edilen sonuçların optimum duruma yaklaşım düzeyi grafiklerle gösterilmiştir. Geliştirilen dizayn yöntemi, kritik fren sistemi elemanlarının boyutlandırılmasını içermektedir.
dc.subject Frenleme dinamiği
dc.subject Frenleme momenti analizi
dc.subject Otomobiller ve kamyonetler için fren sistemi dizaynı
dc.title Otomobil ve kamyonet fren sistemlerinin bilinen temel taşıt verilerine bağlı olarak tasarımı
dc.type Tez


Bu öğenin dosyaları

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster