dc.contributor.author |
Aktaş, Fatma
|
|
dc.date.accessioned |
2022-01-04T12:59:27Z |
|
dc.date.available |
2022-01-04T12:59:27Z |
|
dc.date.issued |
2019 |
|
dc.identifier.uri |
http://dspace.yildiz.edu.tr/xmlui/handle/1/12270 |
|
dc.description |
Tez (Yüksek Lisans) - Yıldız Teknik Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019 |
en_US |
dc.description.abstract |
Bu araştırmanın amacı yaratıcı drama etkinliklerinin okul öncesi dönemdeki
çocukların duygu düzenleme becerilerine etkisini incelemektir. Araştırmada ön test son test-kontrol gruplu yarı-deneysel yöntem kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma
grubunu, 2018-2019 eğitim-öğretim yılı İstanbul ili Bağcılar ilçesi Milli Eğitim
Bakanlığı’na bağlı bir anaokuluna devam eden 16’sı deney, 17’si kontrol grubu
olmak üzere toplam 33 çocuk oluşturmaktadır. Araştırmada MEB Okul Öncesi
Eğitim Programı ile birlikte drama etkinlikleri uygulanan deney grubu ile sadece
MEB Okul Öncesi Eğitim Programı uygulanan kontrol grubu yer almaktadır.
Araştırmada veri toplama aracı olarak “Kişisel Bilgi Formu” ve “Duygu Düzenleme
Stratejileri Ölçeği” kullanılmıştır. Uygulama öncesi “Duygu Düzenleme Stratejileri
Ölçeği” her iki gruba ön test olarak uygulanmıştır. Deney grubunda yer alan
çocuklara 8 hafta boyunca haftada 3 gün olmak üzere drama etkinlikleri
uygulanmıştır. Kontrol grubunda olan çocuklar ise Milli eğitim programına göre
sürdürülen günlük eğitim akışına devam etmiş; çocuklara herhangi bir müdahalede
bulunulmamıştır. Uygulamaların sonunda aynı ölçek her iki gruba da son test olarak
ve son testten 3 hafta sonra da kalıcılık testi olarak tekrar uygulanmıştır. Verilerin
analizinde SPSS istatistik programı kullanılmıştır. Gruplar arası normal dağılım
olmadığı ve katılımcı sayısı 30’dan küçük olduğu için non-parametrik testler
kullanılmıştır. Grupların ön test, son test ve kalıcılık testi puan ortalamalarının
karşılaştırılmasında Wilcoxon İşaretli Sıralar testi kullanılmıştır. Grup için ön test ve
son test puan farklarının karşılaştırılmasında ise Mann-Whitney U testi
kullanılmıştır. Duygu düzenleme stratejileri ölçeğinin genelinde grupların ön test
puan ortalamaları arasında anlamlı bir farklılık yok iken son test puanlarında deney
grubu lehine anlamlı bir fark çıkmıştır. Sonuç olarak uygulanan drama etkinliklerinin
okul öncesi eğitime devam eden 60-72 aylık çocukların duygu düzenleme
becerilerine olumlu yönde bir etkisi olduğu ve bu etkinin devamlılık gösterdiği
görülmüştür. |
en_US |
dc.language.iso |
tr |
en_US |
dc.subject |
Okul öncesi eğitimi |
en_US |
dc.subject |
Yaratıcı drama |
en_US |
dc.subject |
Duygusal gelişim |
en_US |
dc.subject |
Duygu düzenleme becerileri |
en_US |
dc.title |
Yaratıcı drama etkinliklerinin 60-72 aylık çocukların duygu düzenleme becerilerine etkisinin incelenmesi |
en_US |
dc.type |
Thesis |
en_US |