YTÜ DSpace Kurumsal Arşivi

Yaratıcı drama etkinliklerinin 60-72 aylık çocukların duygu düzenleme becerilerine etkisinin incelenmesi

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Aktaş, Fatma
dc.date.accessioned 2022-01-04T12:59:27Z
dc.date.available 2022-01-04T12:59:27Z
dc.date.issued 2019
dc.identifier.uri http://dspace.yildiz.edu.tr/xmlui/handle/1/12270
dc.description Tez (Yüksek Lisans) - Yıldız Teknik Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019 en_US
dc.description.abstract Bu araştırmanın amacı yaratıcı drama etkinliklerinin okul öncesi dönemdeki çocukların duygu düzenleme becerilerine etkisini incelemektir. Araştırmada ön test son test-kontrol gruplu yarı-deneysel yöntem kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu, 2018-2019 eğitim-öğretim yılı İstanbul ili Bağcılar ilçesi Milli Eğitim Bakanlığı’na bağlı bir anaokuluna devam eden 16’sı deney, 17’si kontrol grubu olmak üzere toplam 33 çocuk oluşturmaktadır. Araştırmada MEB Okul Öncesi Eğitim Programı ile birlikte drama etkinlikleri uygulanan deney grubu ile sadece MEB Okul Öncesi Eğitim Programı uygulanan kontrol grubu yer almaktadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak “Kişisel Bilgi Formu” ve “Duygu Düzenleme Stratejileri Ölçeği” kullanılmıştır. Uygulama öncesi “Duygu Düzenleme Stratejileri Ölçeği” her iki gruba ön test olarak uygulanmıştır. Deney grubunda yer alan çocuklara 8 hafta boyunca haftada 3 gün olmak üzere drama etkinlikleri uygulanmıştır. Kontrol grubunda olan çocuklar ise Milli eğitim programına göre sürdürülen günlük eğitim akışına devam etmiş; çocuklara herhangi bir müdahalede bulunulmamıştır. Uygulamaların sonunda aynı ölçek her iki gruba da son test olarak ve son testten 3 hafta sonra da kalıcılık testi olarak tekrar uygulanmıştır. Verilerin analizinde SPSS istatistik programı kullanılmıştır. Gruplar arası normal dağılım olmadığı ve katılımcı sayısı 30’dan küçük olduğu için non-parametrik testler kullanılmıştır. Grupların ön test, son test ve kalıcılık testi puan ortalamalarının karşılaştırılmasında Wilcoxon İşaretli Sıralar testi kullanılmıştır. Grup için ön test ve son test puan farklarının karşılaştırılmasında ise Mann-Whitney U testi kullanılmıştır. Duygu düzenleme stratejileri ölçeğinin genelinde grupların ön test puan ortalamaları arasında anlamlı bir farklılık yok iken son test puanlarında deney grubu lehine anlamlı bir fark çıkmıştır. Sonuç olarak uygulanan drama etkinliklerinin okul öncesi eğitime devam eden 60-72 aylık çocukların duygu düzenleme becerilerine olumlu yönde bir etkisi olduğu ve bu etkinin devamlılık gösterdiği görülmüştür. en_US
dc.language.iso tr en_US
dc.subject Okul öncesi eğitimi en_US
dc.subject Yaratıcı drama en_US
dc.subject Duygusal gelişim en_US
dc.subject Duygu düzenleme becerileri en_US
dc.title Yaratıcı drama etkinliklerinin 60-72 aylık çocukların duygu düzenleme becerilerine etkisinin incelenmesi en_US
dc.type Thesis en_US


Bu öğenin dosyaları

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster